Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mina mejl försvinner - gäller endast en mottagare!


janfbromma

Rekommendera Poster

Jag använder WLM och har inga problem med det programmet - utom i ett fall.

Mejl som jag skickar till min son kommer inte fram. Jag får inget felmeddelande. Det ser ut som om mejlet gått iväg, men det försvinner i tomma intet och når inte mottagaren. Mycket irriterande!

 

Den dator han använder har jag själv använt tidigare och jag har en misstanke att det finns någon gammal information i den datorn som "krockar" med min nuvarande burk.

 

(Min fru har en egen dator och vi delar på ett nätverk och bredbandet hos Comhem. Hennes mejl kommer fram.)

 

Hur ska man fixa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer samma sak om du svarar på ett brev från sonen?

 

Kan du skapa ett nytt, eller använda ett annat, e-postkonto att skicka från?

Det kan ju vara så att det är hos mottagaren det blir fel, att din adress är svartlistad, räknas som skräppost osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer samma sak om du svarar på ett brev från sonen?

 

Kan du skapa ett nytt, eller använda ett annat, e-postkonto att skicka från?

Det kan ju vara så att det är hos mottagaren det blir fel, att din adress är svartlistad, räknas som skräppost osv.

 

Tack för ditt tips!

 

Jag bad honom skicka ett mejl - det kom fram.

Jag svarade på det och bad honom att han i sin tur skulle svara - det kom också fram.

 

Vad säger detta dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att den adress du har är felaktig, på något sätt.

 

Kan inte WLM men om du i brevet från sonen typ högerklickar på hans adress och sparar det i

adressboken och sedan testar att skapa ett nytt brev och väljer in den nya adressen - funkar det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att den adress du har är felaktig, på något sätt.

 

Kan inte WLM men om du i brevet från sonen typ högerklickar på hans adress och sparar det i

adressboken och sedan testar att skapa ett nytt brev och väljer in den nya adressen - funkar det då?

 

Jag följde ditt kloka råd:

- Kopierade adressen från det senaste mejl jag mottog.

- Gick till Kontakter/Ny kontakt och skapade en ny person och klistrade in adressen.

 

Det mejlet kom fram. Jag har inte hunnit skicka fler mejl, men om nästa mejl oxå kommer fram så har du löst mitt problem. Hjärtligt tack!

 

Jan F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...