Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Titel på låtar vid bränning av musik-cd


olleb

Rekommendera Poster

Hej alla duktiga människor.. Hur gör jag för att få titeln på en låt i klartext, när jag bränner en cd till ex.vis cda-format?

Har försökt bränna flera ggr med olika program, t.ex. CDRWIN 8, Ashampoo Studio mm. Men oavsett om jag bränner MP3 eller rippat och har titlarna i klartext i brännarkön, så nog förbaskat blir resultatet "Track1.cda", "Track2.cda" osv...

Tacksam, väldigt tacksam för hjälp....

 

Olle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte, finns inget stöd i CD-standarden för det. Sony har dock gjort en egen variant som kallas CD-text men det är lång ifrån alla CD-spelare som klarar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:( , Rackarns.. Finns det några andra vägar att gå om jag vill bränna till cda, eller funkar det bättre om jag bränner mp3? Tack dock för dit snabba svar.. //Olle
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

precis som Mr Andersson ovan skriver så finns det inget stöd för cda.

 

men om du vill ha musiken i lossless dvs okomprimerad så kan du ju använda wav-filer (Som alla spelare tar)

Sen om spårinformationen följer med beror på om din spelare har stöd för det. Alla har det inte.

 

Det beror lite på situation, ska du lyssna hemma så är det väl kanske inte så många som stödjer.

 

medans bilstereo alltsom oftast har det. Istort sett alla dj-cdspelare har också stöd för spår information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...