Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adaptrar till PCskärmar


Jonas Casslén

Rekommendera Poster

Jonas Casslén

Jag tänker skaffa en 17"- eller 19"-skärm och det blir sannolikt en som kräver adapter för att fungera med en Mac, i mitt fall en Powerbook 5300/100 med 512 kb VRAM för extern video.

 

Vilken/vilka adapter skall man satsa på? Nokias adapter - jag har funderat på deras skärm 446Xpro - klarar max upplösningen 1280x1024, vilket är synd då skärmen klarar mer.

 

Jag hittade även en adapter på nätet som heter "Mac PnP", för plug and play, av Griffin Technology, och som skall fungerar för typ allt. Men upplösningen verkar ändå vara begränsad.

 

Är det så?

 

Några förslag på skärmar i största allmänhet?

 

Mvh, Jonas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Alltså, som jag fattade det så innebär en adapter för att köra en mac på en PC-skärm bara en liten konverterare för själva kontakten.

 

En sån kostar typ en hundring hos alla välsorterade mac-krängare. När jag köpte min sony 20" följde det till och med en adapter i paketet. Och när jag köpte min Powerbook G3 följde det med en adapter i paketet också.

 

Det viktigaste är ju att din powerbook orkar driva just den typ av skärmupplösning du önskar. Detta lär finnas uppskrivet i det datablad som följde med datorn när du köpte den.

 

Jag har haft mycket nöje av min Sony skärm, så en sån kan jag rekommendera förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

det dumma är att såna adaptrar gör en sjujävla klump bak i datorn och jag kan inte tänka mig att det är bra för grafikkortet med den stora belstningen. särskilt inte om den ska röra sig hela tiden.

 

använder själv en Belinea skärm till min Mac och den kan jag väl inte klaga så mycket över (skärmen alltså:) fasst det är lite dålig Hz i den (lite flimrig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...