Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Norton 360/Windows8

ike

Recommended Posts

Har nyligen uppdaterat W7 till W8 pro. Har förgäves letat efter ett sätt att avinstallera W8 security essentials (hoppas att det är rätt benämning av program). Jag har för avsikt att installera Norton 360. Tacksam för all hjälp.

Redigerat av KEI

Har nyligen uppdaterat W7 till W8 pro. Har förgäves letat efter ett sätt att avinstallera W8 security essentials (hoppas att det är rätt benämning av program). Jag har för avsikt att installera Norton 360. Tacksam för all hjälp.

Redigerat av KEI

Vad jag vet så ingår Windows Essentials i W 7. I W 8 har man återgått till Defender, så du borde inte ha Essentials om du har installerat W 8.

Vad jag vet så ingår Windows Essentials i W 7. I W 8 har man återgått till Defender, så du borde inte ha Essentials om du har installerat W 8.

Hej! Tack för ditt svar. Du har rätt angående defender: Jg fick mitt tips från som också körde W8 men tydligen var det fel. Defender finns men hur och var avinstallera jag detb och innefattar detta också W8 brandvägg? MVG/KEI

Använd inte Norton det är bloatware, slöar ner datorn otroligt mycket. Det finns mycket bättre gratis antivirus och brandväggar att ladda ner, bl.a Zone alarm security free edition eller Comodo, men den inbyggda Antivirus och brandväggen i WIndows 8 ger ett fullgott skydd och slöar inte ner datorn.

Använd inte Norton det är bloatware, slöar ner datorn otroligt mycket.

Ehh?

Jag använder Norton Internet Security 2013 och den är allt annat än slö. Detta kanske gällde för tidigare versioner, säg Norton 2008-2009 men mycket har ändrats sedan dess.

Dessutom kan man ställa in i inställningarna olika saker, stänga av vissa typer av automatiska körningar som inte påverkar säkerheten tex. optimering vid inaktivitet etc.

Klart att det finns säkert snabbare Antiviruspaket än Norton.

Zone alarm har jag däremot haft dåliga erfarenheter av, särskilt på Windows XP laptopen, den tog konstant upp systemresurser så ut åkte den...

Mvh

När du installerar Norton så kommer installationsprogrammet att se till att Defender och brandvägg stängs av.

Tack för svaret Cecilia. Det var det jag anade men inte var säker på men nu är det fullständigt klart./KEI

Använd inte Norton det är bloatware, slöar ner datorn otroligt mycket. Det finns mycket bättre gratis antivirus och brandväggar att ladda ner, bl.a Zone alarm security free edition eller Comodo, men den inbyggda Antivirus och brandväggen i WIndows 8 ger ett fullgott skydd och slöar inte ner datorn.

Tack för ditt svar. Men jag håller inte med om att datorn slöas ner otrolligt mycket. Jag har inget problem med programmet.Mvg/KEI

Ehh?

Jag använder Norton Internet Security 2013 och den är allt annat än slö. Detta kanske gällde för tidigare versioner, säg Norton 2008-2009 men mycket har ändrats sedan dess.

Dessutom kan man ställa in i inställningarna olika saker, stänga av vissa typer av automatiska körningar som inte påverkar säkerheten tex. optimering vid inaktivitet etc.

Klart att det finns säkert snabbare Antiviruspaket än Norton.

Zone alarm har jag däremot haft dåliga erfarenheter av, särskilt på Windows XP laptopen, den tog konstant upp systemresurser så ut åkte den...

Mvh

Hej! Tack för svaret.jag har bara haft goda erfarenheter av Norton 360 har heller inte märkt att det slöar ner datorn så det stör.tänker också fortsätta att använda programmet.Mvh/KEI

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...