Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudkort uppfattas som thermal scanner i windows


Nigge

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Har en kollega som bad om hjälp med sin dators ljudkort, han har köpt en usb->bluetooth för att skicka ljud till stereon.

När han försökte koppla in den fungerade det inte, han fick något felmeddelande sa han, som han inte minns...(typiskt). Men något med kanaler eller dyl.

 

Iaf sedan avinstallerade han ljudkortet för att installera om med nya drivrutiner. Då hittas inte ljudkortet något mer.

Utan det enda som installeras i windows när han letar hårdvara är Compaq thermal scanner eller dyl...

 

Han har startat om, avaktiverat ljudkortet i bios, aktiverat igen, men samma resultat...

Använder de senaste drivrutinerna...

 

Någon som har några tips vad som kan vara lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är för lite information för att någon ska kunna hjälpa till.

Vad är det för ljudkort?

Vad är det för drivrutin?

Vad är det för stereo?

Sedan förstår jag inte varför han avinstallerade ljudkortet bara för att bluetooth inte fungerade?

Fungerar bluetooth med t.ex. en mobil eller annan enhet?

Han kan prova att göra en systemåterställning till innan bluetooth installerades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det är för lite information för att någon ska kunna hjälpa till.

Vad är det för ljudkort?

Vad är det för drivrutin?

Vad är det för stereo?

Sedan förstår jag inte varför han avinstallerade ljudkortet bara för att bluetooth inte fungerade?

Fungerar bluetooth med t.ex. en mobil eller annan enhet?

Han kan prova att göra en systemåterställning till innan bluetooth installerades.

 

Hej, jag är dessvärre medveten om bristen på information:-)

Jag tänkte mest ifall någon hade några chansningar;-)

Informationen jag fått är minst sagt knapphändig den med...

Vad det är för ljudkort : Okänt, det enda jag vet är att det är inbyggt på moderkortet...

Drivrutin : Okänt förutom att det enligt honom skall vara en "officiell drivrutin för rätt ljudkort"

Vad är det för stereo: Tjaaaa, en vanlig bordstereo av något slag... som kan ta emot bluetooth... :-p

 

Och varför han gjorde som han gjorde, det vet inte jag heller ;-)

 

Jag ska se om jag kan luska ut mer, tror nog det blir svårt... så kom gärna med mer eller mindre långsökta förslag...

huvudproblemet nu är att ljudkortet inte fungerar alls... Det är steg 1;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...