Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vilket "officeprogram" till nya datorn..?


canardlover

Rekommendera Poster

Möblerar just nu min nya 64-bitars Win 7 dator och sitter och funderar på vilket "officepaket" jag skall skaffa.Ser tre möjligheter som jag gärna vill ha synpunkter på innan beslut..TACK.

1) Open Office + Thunderbird (billigast, men hur kompatibelt är OO..?)

2) Har en gammal skiva med "Office Standard Edition 2003" men utan produktnyckel (gammalt, funkar väl knappast..??)

3) Köpa ett nytt Officepaket för tre datorer à 1099:-(nytt fräscht men tyvärr saknas ändå Outlook Express som jag är van vid)

 

.....annan lösning..??.....Tack för synpunkter...:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) OpenOffice.org är mycket kompatibel, men kan vara problem om du har avancerade saker i Excel. Men det är ju bara att pröva, fast jag skulle väl snarare rekommendera LibreOffice som är grundat på OpenOffice.org men har underhållits mer. LibreOffice och Thunderbird är vad jag har valt.

 

2) Det mesta i Office 2003 fungerar i Windows 7, men en produktnyckel behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia för detta. Jag har faktiskt just hittat produktnyckeln till 2003an i en annan pärm....:blush: .....men jag är nog ändå benägen att gå på din linje med T-bird och LibreOffice. Skall ta en titt på dessa först innan jag beslutar...tack och godnatt...:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) OpenOffice.org är mycket kompatibel, men kan vara problem om du har avancerade saker i Excel. Men det är ju bara att pröva, fast jag skulle väl snarare rekommendera LibreOffice som är grundat på OpenOffice.org men har underhållits mer. LibreOffice och Thunderbird är vad jag har valt.

 

2) Det mesta i Office 2003 fungerar i Windows 7, men en produktnyckel behövs.

Jag installerade gamla MS Office 2003 igen men alla mina Worddokument har bleka ikoner och kan INTE öppnas genom dubbelklick. Måste öppna dem från Word, gör sedan ändring och sparar. Försöker då igen dubbelklicka för att öppna men ICKE....=(...! Vad göra..??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det om du gör så här?

Högerklick på ett Word-dokument och välj "Öppna med" - "Välj standardprogram", leta upp Word-programmet och se till att rutan "Använd alltid..." är ibockad innan du klickar på OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det om du gör så här?

Högerklick på ett Word-dokument och välj "Öppna med" - "Välj standardprogram", leta upp Word-programmet och se till att rutan "Använd alltid..." är ibockad innan du klickar på OK.

Cecilia, vad skulle vi göra utan dig..???...det funkade utmärkt och det mest intressanta var att plötsligt "vaknade" alla mina gamla Word-dokument och fick den riktiga ikonen...yipeee...det var som att allt plötsligt lossnade bara jag gjorde som ovan på det första dokumentet.Nu kan jag öppna dom allihopa med det vanliga dubbelklicket.....TACK...!!.../H

 

PS...gubbar med hatt dubbelklickar på allt....DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...