Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp mig välja mellan dessa två Bärbara


erkanperkan

Rekommendera Poster

Hej.

Jag ska köpa en bärbär dator inom kort. Jag tittar på dessa två.

Jag ser inga märkbara skillnader, förutom att dom har olika namn och att den ena kostar 200 kr mindre.

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=761539#extra

och

http://www.proshop.se/Barbar-dator/ASUS-K75VJ-TY069H-2370068.html

 

 

Namnen är:

 

ASUS K75VJ-TY084H

och

ASUS K75VJ-TY069H

 

 

Tackar för all hjälp jag kan få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ASUS K75VJ-TY084H: 500 GB HDD / 5400 rpm, Komplett

ASUS K75VJ-TY069H: 1 TB HDD / 5400 rpm, Proshop

 

Det är den tekniska biten, men sen har du ju valt ut två olika datorer från två olika butiker.

Det blir lite som att jämföra äpplen och päron, prisjämförelsen då blir ju inte rättvis.

 

Proshop tenderar att ha lägre priser generellt än dom flesta andra och jag har själv handlat hos dom med goda erfarenheter.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Vad ska du använda den till ... d.v.s vilka är dina förutsättningar ?

 

Det finns datorer med Blue-ray och som dessutom är 3D kompatibla .

 

 

Annars , bra processor ,4 kärnor, bra grafikkort ,usb 3.0 , kort sagt - bra dator , mycke för pengarna .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska använda den främst till musikproduktion av elektronisk musik.

Men jag spelar också rätt mycket spel

t.ex Dishonored och Splinter Cell: Conviction är två spel jag vill lägga händerna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm datorn från Komplett om du vill ha den i veckan. Den finns inte i lager och ska preliminärt komma in 22 nov 2012.

För min del har jag varit med om att order till komplett med liknande beskrivning på kompletts hemsida flyttas framåt 14 dagar i stöten i 6 månader. Sedan togs min order bort. Och produkten försvann från Kompletts hemsida efter 4 månader.

Tom att lägga en order till Komplett där produkten finns i lager men bara 2 st kan innebära ingen leverans.

Lagret uppdateras tydligen inte kontinuerligt hos Komplett.

Så vill du ha den snabbt handlar du hos Proshop.

Min nya bärbara en Lenovo från Proshop var på plats på utlämningsstället i slutet av veckan efter beställning på helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ha otur med alla nätbutiker, men generellt så är bl.a. Komplett.se en nätbutik som går att lita på, dom är snabba på att leverera, och ett plus med dom är att dom även hanterar/skickar sina order på lördagar.

 

Men visst, står det bara datum som är preliminärt för en vara, då är det nog bättre att vänta in detta datum, om man vill vara säker, för visst kan deras leverantör missa ett sådant datum någon gång också, ett preliminärt datum är ju ändå inte helt säkert, något kan ju hända för leverantören.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...