Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starta hjälp i Word 2010


Nina L

Rekommendera Poster

Kommandot F1 fungerar inte i Word (2010) ej heller knappen med ett ? i högra hörnet, men det gör det i excel. Kan jag göra något åt detta och i så fall hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommandot F1 fungerar inte i Word (2010) ej heller knappen med ett ? i högra hörnet, men det gör det i excel. Kan jag göra något åt detta och i så fall hur?

 

Kan inte hjälpa dig direkt, men var inte ledsen för det...

Jag tycker att hjälpen är urusel med knappen F1!

 

Gå till biblioteket eller köp en bra kursbok i Word så får du ut såå mycket mera i stället för hjälpen!

 

( Det kan vara så att du inte installerat hjälpen. Det finns att ladda ner på microsofts hemsida. när du först väljer att välja språk för stavningskontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också haft problem med Hjälp i Office 2010. När jag trycker får jag en massa tips från användare inte Words vanliga hjälpfiler. Visst kan det vara bra att köpa bok och plugga in Word, men numera kan man lära sig så mycket att det ryms inte i någon av böckerna. Sedan har i alla fall jag annat att göra. Ska testa tipset att ta ner Hjälp från Microsoft och se om det går att få till någon förbättring. Konstigt att de inte informerar om detta eller vill de att knderna ska famla i mörker och gå över till Open Office? Man k an undra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Mitt Word (alla Office-programmen i Home-versionen 2010, Win7) lider av detta. Först skall hjälpen konfigureras, tar jättelång tid.

Sedan uppstår fel 1935 och installationen misslyckas. Sedan vill Office starta om datorn.

 

Försök att köra med användarkonto eller som Admin gör ingen skillnad. Av- och ominstallation av Office har inte hjälpt.

Jag har gett upp och får klara mig utan hjälp i programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde också en omstart men det hjälpte inte. Det lustiga är att allt fungerar bra i Excel både hjälpen och att skriva ut. I word kan jag inte ens installera skrivaren på nytt så jag måste alltid skriva ut från ett annat program! suck!

jag får meddelandet "Active Directory Domain Services är för tillfället inte tillgängligt "när jag försöker installera skrivaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...