Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8


Zero:D

Rekommendera Poster

nu är det så här att jag har tänkt att köpa windows 8 till min bärbara dator och jag har kört uppgraderingsassistenten för windows 8 och fick 3 problem med att kunna ha windows 8.

dom problem lyder

- Installera en app för att spela upp DVD-skivor: jag tror jag löser detta problem själv men skulle vara glad för något tips

 

- NX är inte aktiverat för processorn eller stöder inte NX: detta fattar jag inte riktigt skulle vara glad för hjälp

 

- Säker start är inte kompatibelt med datorn: denna fattar jag inte häller riktigt skulle vara glad för hjälp

 

skulle vara jätte glad om någon kunde säga vad detta betyder och hur jag löser dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App för dvd innebär att Windows 8 inte har en inbyggd dvd-spelare. Dvs du får köpa eller ladda ned en gratis sådan. Själv använder jag TotalMedia Theatre då den spelar upp blu-ray utöver dvd. Min bror använder VLC

 

NX är en funktion som är inbyggd i vissa processorer för att skydda mot skadlig programvara. Jag är inte säker på om det krävs för att Windows ska fungera. Men jag tror enda sättet att åtgärda det på är att köpa en ny processor.

 

Säker start är också en funktion för att skydda mot skadlig programvara. Det är inget krav, jag kör Windows 8 på tre datorer och ingen av dem har säker start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att starta bios. Vilken tangent det är för din dator vet jag inte. Det kan vara F2, F10, F12, eller DELETE. I bios letar du upp "Execute Disable Bit" och sätter den till Enable. NX(never execute) är samma som XD(execute disable).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kohttp://www.samsung.c...rt/win8upgrade/

 

 

Enligt den här listan så är ingen av RV510 seriens datorer uppgraderingsbara till Windows 8.

Om du laddar ner PCWizard 2011 så kan du se vilken processor som sitter monterad och om den har NX'

 

Men det verkar som det ändå behövs en BIOSuppdatering som man troligen inte planerat.Jag gissar att processorerna är NX kompatibla men BIOS ställer till

 

Det saknades ju information hos Intel om T3500 men de långsammare i samma serie T3100 och T3300 hade fullständig information och båda hade NX facilitet.T3500 är froligen också NX kompatibel!

 

LARSAS

 

SE: NX-No execute page nedan

 

post-57552-0-41544200-1353344842_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...