Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fält-Teknisk lösning!?


Stud

Rekommendera Poster

Tror detta är det bästa forumet för att hitta folk som använder bärbara datorer mfl i arbetets tjänst och som kanske har bra lösningar.Tips & Tricks.

 

 

 

I. Jag hittade i ruschen på en hobby-butik en ganska smidig Datorväska för en laptop på 13,3 tum.

Men vill ge detta en tidsfrist på 2 veckor för att valet ska bli helrätt. Det ska funka varje dag och får därför bli ett litet större projekt.

Så jag letar efter en datorväska /fodral som har följande egenskaper:

 

 

*Datorn skall helst gå att använda direkt i väskan,dvs fälla upp den och slippa ta ur datorn hela tiden.

Utrymme måste finnas för problem 2.

 

*Lite förstärkt. Hardcase-eller kraftig ram & handtaget måste antagligen vara metall och tåla att bäras flera ggr/dag.

 

 

 

 

662220.jpg

 

 

Tänkte du tipsa om något liknande den här

Är du fel ute. Det är alldeles för stort & påminner om den som jag har. Något litet smidigare men ändå plats för åtminstone ström-adaptern + kablage.

 

 

 

 

 

 

II. Ordning på sladdar & kablage? Tillverkas det "trummor" som samlar upp sladdar eller kör ni med strumpor?

 

 

Datorn skall helst kunna docka-kopplas in i väskan direkt för strömförsöjning samt en USB-hubb utåt. Kanske får snickra ihop något i slutändan själv men ville kolla hur andra har gjort. Det är ju varierande sladdar (Seriella, RJ45, U232, LAN, ) och kontaktstyckena skulle jag helst se att de skyddas mer. Snap-on don dvs.

Kort & Gott. Totallösningen är inte en Fältdator med touchskärm för 40 000 utan något som går skapa själv. Bärdara datorn ska helst ligga kvar i väskan men sladdarna ska smidigt kunna dras fram med en räckvidd på några meter.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...