Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Övervaka skrivare


lehools1976

Rekommendera Poster

Tjenare.

Har ett litet problem som jag vill lösa, det är så att jag har en skrivare som jag vill övervaka eller rättare sagt jag vill att det ska låta mer än vanligt när den får ett jobb skickat till sig, med en signal.

Finns det något program som kan övervaka en nätverksskrivare när den får en utskrift skickad till sig?

Skrivaren är inte direkt kopplad till en dator.

Har funderat på en fotocells brytare men lite meckigt att fästa på skrivaren. Skulle vara smidigare att den dator som står närmast skrivaren skulle meddela vid utskrift, Kan inte koppla den direkt till datorn för det är en skrivare som jobbar dygnet runt med massor av användare.

 

Varför, denna skrivare står på ett lager där det skickas plocklistor lite då och då, man vill inte springa å kolla efter utskrifter stup i kvarten.

 

Hoppas någon har något bra tips.

 

Med vänliga hälsningar

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när man installerar en skrivare med CDn som ingår så finns det ibland en "övervarake" med... du måste dock välja att du vill ha denna informationen. vet inte om det är lite olika beroende på märke mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utrustning som mäter strömmen kanske?

Skrivaren borde ju dra lite mer ström när den arbetar, motorer som går osv.

Jag letar direktlänk till produkten jag tänker på, men det finns ju liknade produkter också.

 

http://www.phoenixcontact.se/

och där Katalogen på nätet uppe till höger

Sedan Guest Access uppe till vänster

Sök på 2814650 eller 2814731

 

Dess reläutgång går att konfigurera på olika sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...