Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 simkort i en mobil?


tobson

Rekommendera Poster

Hur fungerar telefoner med 2 stycken simkort?

 

Om man ringer från den, får man sälja från vilket sim-kort den ska ringa ifrån?

Om någon ringer till dig och du pratar i telefon, hur reagerar andra simkortet?

 

Finns det någon bra telefon med 2 simkort som är lättanvänd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på luren och programvaran. En del adaptrar och lurar fungerar så att den alternerar mellan simmarna när man startar luren. Så är sim A aktivt så startar du om luren och då blir sim B aktivt.

 

I Kina är detta populärt då man använder olika abonnemang olika tider på dygnet och man inte vill råka ringa med fel abonnemang.

 

Tyvärr har jag inget tips på lur då jag inte haft detta behov själv än. Det enda lurarna jag sett med flera simmar är obskyra och dåliga iphone kopior som är importerade från Kina. Jag antar att det finns mer flexibla lurar, men kan inte riktigt tipsa om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det beror på luren och programvaran. En del adaptrar och lurar fungerar så att den alternerar mellan simmarna när man startar luren. Så är sim A aktivt så startar du om luren och då blir sim B aktivt.

 

I Kina är detta populärt då man använder olika abonnemang olika tider på dygnet och man inte vill råka ringa med fel abonnemang.

 

Tyvärr har jag inget tips på lur då jag inte haft detta behov själv än. Det enda lurarna jag sett med flera simmar är obskyra och dåliga iphone kopior som är importerade från Kina. Jag antar att det finns mer flexibla lurar, men kan inte riktigt tipsa om dem.

 

 

Blev tillslut en billig Nokia till mina far.

Väldigt smidigt med 2 simkort, man får välja vilket man ska sms eller ringa från, så kan man döpa dem till privat eller jobb exempel. Mobilen kostade 450kr på netonet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...