Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kjell & Co


Mikael63

Rekommendera Poster

I denna formavdelning brukar det ju mest klagas.

Tänkte uppväga aningens med positiva erfarenheter.

 

Har en längre tid haft brum i mina datorhögtalare.

Upptäcktes redan vid ommöblering och jag lindrade "effekten" något genom att låta kabeln från datorn hänga mer fritt och inte buntas med resten.

Har testat en hel del kring strömförsörjning till alla prylar.

 

När jag var på Kjell & Co tänkte jag kolla om det fanns annan galvanisk avskiljare än den jag hittat och som bara hade RCA-anslutningar (tänkte slippa adaptrar).

Fanns dock ingen annan men tjejen bakom disken menade att det kunde vara fel på själva högtalarna, de hade haft en del garantiärenden ang. detta. Vanligt var att det var antenner inblandade som störde. Jag har (inte längre) någon antenn till datorn. Men kom att tänka på att jag har antennkabel till digitalmottagaren som är ansluten till en TV som också är ansluten till datorn.

Beslöt mig för att avvakta köp och utreda detta.

Väl hemma visade det sig att antenn mm inte var problemet.

 

När jag höll på att stuva runt på hyllan med högtalarna råkade jag ta tag i en sådan basenhet för trådlös "hemmatelefon". Då upphörde brummet helt!

Handen på plasthöljet = inget brum.

Bort med handen = brum.

Genom att flytta undan denna pryl slapp jag brummet!

 

Tack Kjell för att ni inte i 1:a hand ville sälja prylar till mig utan såg till kundnyttan.

Jag tror nog jag kommer fortsätta att handla på Kjell även efter denna incident ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...