Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande meddelande vid uppstart


novisenerik

Rekommendera Poster

Ett problem med irriterande meddelande uppkom efter det att jag installerat något "städpogram".

 

När man loggar in som gäst fungerar allt som det ska men när jag loggat in med mitt lösenord på mitt användarkonto kommer följande meddelanden upp: post-65823-0-77488600-1352223285_thumb.jpg

Om jag trycker Enter 4 gånger så kommer jag vidare och datorn fungerar som den ska. Problemet är bara att detta händer vid varje uppstart. Vad göra för att få bort dessa irriterande meddelanden?

post-65823-0-42708500-1352223396_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är att jag inte vet om det är CC cleaner, Temp File cleaner SlimCleaner eller Slim Drivers som orsakat problemet. Jag har haft problemet under flera månader och var dum nog att inte försöka lösa problemet på en gång när det dök upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start - Kör

Skriv in: msconfig

 

Se om du på fliken Autostart hittar något kryptiskt som kan vara orsaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick in i msconfig-Autostart och hittade två rader med små fyrkanter i som jag inte tyckte verkade ok. Avbockade dessa, startade om datorn och HÄRLIGT, inga irriterande meddelanden kom upp. Däremot kom meddelande " maarkera alternativet normal start i fliken allmänt. Du har valt systemkonfiguration för att göra tillfälliga ändringar..inställd på Diagnostik start eller Selektiv start och orsakar detta meddelande. Vad göra? De rader med fyrkanter som jag avbockade, hur ta bort dem helt när man går in i msconfig-Autostart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot kom meddelande " maarkera alternativet normal start i fliken allmänt. Du har valt systemkonfiguration för att göra tillfälliga ändringar..inställd på Diagnostik start eller Selektiv start och orsakar detta meddelande.
I det meddelandet finns en liten ruta som ska bockas i innan du trycker på OK.

 

De rader med fyrkanter som jag avbockade, hur ta bort dem helt när man går in i msconfig-Autostart?
Då måste man in och redigera manuellt i registret och om man då gör fel kan man få stora problem, alternativt att man kör särskilda program som kan ta bort ur registret men inte det heller är helt riskfritt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn fungerar nu utmärkt! Jag struntar med att gå in i registret! Tusen tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...