Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virtual Device Driver


sabro

Rekommendera Poster

Hej! Får följande meddelande när jag ska starta ett program "System\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers. Virtual Device Driver format in the registry is invalid."

Har inte ändrat något i datorn sedan sist jag startade programmet.

 

Vad har jag fått för problem?

 

/Sabro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vad är det för program?

 

Finns det någon uppdatering till programmet att hämta på tillverkarens sida?

Har du provat att avinstallera programmet och sedan installera det igen?

Har du provat att köra det i kompatibilitetsläge (högerklicka på programikonen och välj Felsök kompatibilitet (om valet finns i den menyn).

Kolla in dessa:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Make-older-programs-run-in-this-version-of-Windows

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/What-is-program-compatibility

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan också pröva med en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för hjälpen!

 

 

Jag gjorde en systemåterställning till tidpunkt då programmet fungerade och det hlälpte. Nu går programmet igen. Kanske någon uppdatering har stört programmet.

 

Det hör till saken att programmet är gjort för Windows 95/98 och är ett hemekonomiprogram som jag använt sedan 1997. Här har jag samlat en massa data som jag inte vill bli av med.

 

Sabro/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Efter att precis ha skickat iväg mitt förra inlägg skulle jag starta upp programmet igen men fick då samma felmeddelande som jag beskrivit i början. Hjälpte alltså inte med systemåterställning mer än tillfälligt.

 

Jag har också försökt köra i 98-mode med det hjälper inte. I min förra dator körde jag XP och där hade jag inga problem. Under Vista (nuvarande dator) har jag nu kört i ett par år utan större problem tills för någon vecka sedan.

 

Några andra idéer om vad som kan ha ändrats i datorn?

 

Sabro/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade du något program efter gången det gick bra eller gjordes det någon Windows-uppdatering?

 

Hej! Har just gjort en större Windowsuppdatering och programmet går OK efter denna uppdatering. Gick även OK strax före uppdateringen. Har ingen aning om vad som kan ha orsakat mitt problem. Hoppas det kommer att fungera i fortsättningen. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara trevligt att kunna komma med lite förslag. Håller tummarna för att meddelandet håller sig borta nu :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...