Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in TV program


corneliu99

Rekommendera Poster

Hej, Jag använder ofta Text-tv för att lättare förstå röster i olika program. Många gånger har svenska program en usel hantering av mikrofoner och det kan vara svårt att höra vad som sägs.

Detta fungerar utmärkt i direktsändningar, via text rader på sidorna 199 och 299, dvs stv1 och stv2. Jag spelar ofta in program på en Sony HD inspelare och kan titta på programmen när det passar mig. Tyvärr fungerar in text-tv på dessa inspelningare, tillverkarna struntar att spela in text-tv. Jag försökt ta reda på om det finns inspelare som klarar av problemet.

Tack för alla tips, det kanske finns andtra metoder, inspelning via en PC med tv kort???

 

MVH/corneliu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TextTVn spelas med säkerhet men de bryr sig inte om att klara av att spela upp den. Det finns mottagare som klarar det men jag kan inte ge något tips på en som fungerar.

 

TV-kort i datorn fungerar men även där beror det säkerligen på mjukvaran att den ska klara av att spela upp den. Om du spelar in digitalt finns det även program som kan extrahera texttvn men det är överkurs antar jag.

 

testar de några olika program för att spela upp material som jag spelat in på datorn och stödet för undertexter från TextTV är knackigt. testar i Terratecs gamla mjukvara, Terratec Home Cinema. Där fungerar det att ta fram TextTv ur inspelat material.

I deras nya mjukvara, en bantad version av DVB Viewer går det inte.

Testar även i mediaspelaren VLC, den tar upp TextTVn.

 

Detta då digitalTV som spelats in och sparats som transport stream, TS-format.

 

Enklast är nog dock om du finner en digitalmottagare som klarar av det.

Smärtar mig lite men tror att du har mer kunskap att inhämta på ett annat forum, nämligen MHB

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showforum=47

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man på en dator spelar in med program som ex. Camtasia så får man ju med det som visas på skärmen.

Jobbar man med annat samtidigt så spelas även det in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...