Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 - INTE SÅ SMART !


Dunderklumpen

Rekommendera Poster

Dunderklumpen

Nytt OS som jag har diverse problem att gilla.

 

Det funkar ganska bra, ända tills man ska köra återställningen då uppstod problemen.

 

För det första så är menyerna på återställningen från installationsskivan svårförstådda. Inte så klara som på tidigare versioner. Gillar det inte alls. Väldigt förvirrande.

 

Windows Update strulade, och sedan omstarten och så strulade även konfigureringen av filerna i uppstarten.

 

Tänkte mig köra systemåterställning, men även den sket sig, det fanns inga återställningspunkter. Inte de jag gjort manuellt, eller de som Windows 8 borde ha gjort innan uppdateringarna installerades. Inga alls. Nada.....

 

Refresh/Reset funkade inte iheller.

 

Helt fantastiskt strålande att ett så här nytt operativ inte fungerar att återställa. Har aldrig hänt med Vista eller Windows 7.

 

Windows 8 är rent skräp i det avseendet. Bortkastad aktivering, tid på alla inställningar man gjorde osv.

 

Nu ska jag offra lika mycket förbaskad tid till. Kan jag lita på Windows 8 ? Eller är det här en engångsföreteelse ? Varför gör det inte återställningspunkter själv ?

 

Installerade det för första gången efter lunch, så jag fattar f-n inte vad som hänt.

 

Detta retar gallfeber på mig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du dual-boot med Windows 8 och ett annat tidigare Windows?

Det kan leda till att systemåterställningspunkter försvinner, liksom det kunde hända med dual-boot av Windows 7 och XP.

 

Hade du problem med datorn innan du installerade 8:an?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...