Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Musikspelare...

Wepe

Recommended Posts

Skulle vilja veta om nån vet om det finns nån flashskola som går igenom hur man gör en musikspelare i flash... Det jag har tänkt mig är en spelare med typ 3 låtar där den första låten börjar spela medan dom andra laddar. Har tidigare gjort en med en låt men vill nu vidarutveckla den...

Skulle även vilja veta lite om hur man komrimerar mp3-låtar för flash bäst... Va inne på roxette.com där dom har lagt upp alla sina låtar från senaste albumet... visserligen sitter jag på en fet lina men kvalitén på låtarna var bra å laddningstiden minimal... hur funkar den på ett modem?

Jag tycker det funkar bra att streama låtarna, då behövs ingen laddnings tid.

Eftersom det är Flash i slutändan som komprimear MP3låtarna behöver man inte bry sig om att komprimera dm på nåt speciellt sätt innan man tar in dom i Flash. Jag håller precis på och bygger en spelare till en sajt ( i Flash4 ).http://www.pellepiano.com/max/

Klicka på AUDIO. Den har massor av funktioner. Hör av dig om du vill veta mer om nåm speciell del av den.

Först av allt... Himla snygg sida =)

Sen tänkte jag fråga hur man streamar i flash...? Visste att d går men har alldrig fått reda på hur man gör.

Hur seg uppkoppling kan man ha för att höra streamad musik?

"en impad Wepe"

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...