Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 8 på ny dator efter strul


petlan

Rekommendera Poster

Jag har försökt installera win 8 på min Acer dator. den har win7. Det verkade fungera ett tag, men plötsligt blev det "blåskärm och meddelande att den startar om". Datorn bootade om oftare och oftare. Gjorde en ominstallation," valet att behålla befintliga mappar". När det var klart visar det sig att massor av program och mappar har tagits bort, det finns en lista med allt som tagits bort. Det verkar som om min dator inte fungerar med win8. Min fråga är eftersom jag genomfört en "lyckad" installation, kan jag installera samma win 8 på en ny dator. Behöver jag en ny nyckel? Isåfall hur gör man då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bränt ut iso filen på DVD så prova om det går, hade själv jätteproblem med WIndows 8 men installerade om och det funkar, sen tycker jag ju inte att det är särskilt bra tycker det är ett steg åt Vista hållet i stället för framåt men det är ju en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för ditt svar.

 

Jag vet tyvärr inte riktigt vad du menar med bränt ut iso filen.

 

Menar du windows 8 (den är på en dvd)?:thumbsdown:

 

 

 

Om du bränt ut iso filen på DVD så prova om det går, hade själv jätteproblem med WIndows 8 men installerade om och det funkar, sen tycker jag ju inte att det är särskilt bra tycker det är ett steg åt Vista hållet i stället för framåt men det är ju en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...