Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jagad av Tele 2 Internet!


MariaE

Rekommendera Poster

Hej jag hade ett abonnemang på tele 2 en gång i tiden och de ringer mej lite nu och då. Jag undrar just hur länge de orkar hålla på. Kommer aldrig att bli kund hos de igen. Orsaken till att de gör det är väl att det fortfarande kommer email från olika e-postlistor och annat till det konto som jag hade hos tele 2. Jag svarar som jag alltid brukar göra när okända ringer. Du får ringa mej på texttelefon. Och eftersom de inte har en sån så kan de inte ringa . Det är vad hörande tror. Det är ju olika personer varje gång som ringer mej antar jag och de loggar inte samtalen.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lider med dig. Det är så tröstlöst. Och inte hjälper det att du registrerar i nix registret för då hänvisar de till att du har varit kund. Jag har liknande erfarenhet med bara spara. De är olika som ringer och de vet inte vad vi pratade om förra gången. De börjar alltid om från början. Men lite komiskt är det dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag hade ett abonnemang på tele 2 en gång i tiden och de ringer mej lite nu och då. Jag undrar just hur länge de orkar hålla på. Kommer aldrig att bli kund hos de igen. Orsaken till att de gör det är väl att det fortfarande kommer email från olika e-postlistor och annat till det konto som jag hade hos tele 2. Jag svarar som jag alltid brukar göra när okända ringer. Du får ringa mej på texttelefon. Och eftersom de inte har en sån så kan de inte ringa . Det är vad hörande tror. Det är ju olika personer varje gång som ringer mej antar jag och de loggar inte samtalen.

 

/Maria

 

Hej Maria!

Tråkigt att du har sådana problem med diverse företag som inte vill "ge sig".

Eftersom din texttelefon (om jag minns rätt från standarden som fanns/finns för texttelefoner) så tycker jag att du ska säga följande: "Kontakta mig på detta nummer med uppringt modem via RTTY 300 baud/1200 baud, ASCII-standard för vidare besked". (Den gamla texttelefon-standarden från förra seklet!)

 

Annars så kan du väl alltid byta e-postkonto? (Jobbigt är det, men du får väga fördelar mot nackdelar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Maria!

Tråkigt att du har sådana problem med diverse företag som inte vill "ge sig".

Eftersom din texttelefon (om jag minns rätt från standarden som fanns/finns för texttelefoner) så tycker jag att du ska säga följande: "Kontakta mig på detta nummer med uppringt modem via RTTY 300 baud/1200 baud, ASCII-standard för vidare besked". (Den gamla texttelefon-standarden från förra seklet!)

 

Annars så kan du väl alltid byta e-postkonto? (Jobbigt är det, men du får väga fördelar mot nackdelar)

Jag har bett flera som jag känner att ringa till dem och säga att jag inte använder min min email adress som jag har på tele2. Jag använder comhem och gmail. För övrigt så ringer ibland comhem till mej också.Jag pratar bara med vissa i telefon främst de jag känner och som vet att jag är hörselskadad. . För övrigt så har jag ett modem som klarar 300 baud. Det har jag fått från alternativ telefoni. Men ibland kan det bli problem ändå när man ska ringa.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också före detta kund hos Tele2/Comviq/Swipnet/ "Stenbeckbolagen"

Och har inga planer på att bli det igen.

Jag brukar säga att jag inte är intresserad och lägga på luren.

Ringer de på nytt lägger jag bara luren åt sidan och gör nått annat.

Och lägger på luren igen efter nån kvart.

Brukar funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för värre saker. De har jagat mej hemma också. De kommer ibland på kvällarna. Då brukar jag inte öppna om jag inte vet att jag väntar nån. En gång tittade jag ut genom mitt fönster och pratade med dem. Orsaken till detta var att min hund skällde. Då frågade de efter mej men då sa jag det är fel dörr . Det är på våningen ovanför. . Sen när de ringde på nästa gång så öppnade inte jag.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar fungera att säga till bolagen att radera en ur deras listor. De har ju i sig inget intresse i att ringa/komma till en som inget köper av dem.

 

Om du inte idag har någon tjänst hos dem, betalar för något, borde du bara vara ett samtal ifrån att avsluta alla kontakter med dem. Om de sköter sig som bolag i Sverige brukar göra.

Det kanske iofs är för mycket att hoppas på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vad gäller epostkontot, logga in på kontot och skicka från det ett mail om att du vill avsluta det. Brukar fungera, kanske att du måste uppge kundnummer/personnummer eller liknande.

 

Om nu de inte kan avsluta det direkt om du ringer till dem.

 

Annars tar man upp det att de inte ska ringa när de ringer, det brukar fungera efter några gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har försökt att skicka email från min tele2 adress men det funkar inte eftersom epostkontot är fullt för länge sen. Jag har försökt att logga in på webmail också. Det går inte heller. Men jag ska ta och ringa dem och säga att jag inte använder kontot längre.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kontot kvar i ett epostprogram på datorn? Ställ in att programmet ska ta bort meddelanden från servern när de hämtas (om POP3) eller radera om du använder IMAP vid uppkopplingen. Då borde det rensas.

 

Logga in via webb borde iofs fungera om du kommer ihåg lösen kan man tycka.

 

men ring du och hoppas att de lyssnar på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har kontot kvar i ett epostprogram på datorn? Ställ in att programmet ska ta bort meddelanden från servern när de hämtas (om POP3) eller radera om du använder IMAP vid uppkopplingen. Då borde det rensas.

 

Logga in via webb borde iofs fungera om du kommer ihåg lösen kan man tycka.

 

men ring du och hoppas att de lyssnar på dig!

Jag har det inte kvar i min dator själva epostkontot. Då måste jag konfigurera det och det vågar jag inte göra själv utan att någon säger hur jag ska göra. Jag gjorde det en gång och det slutade med att det blev nåt fel så jag var tvungen att börja om från 0 filer :-( Men det gällde datorn som jag hade windows 98 på. Och det var en dell dator. Nu har jag Windows XP home edition. Nu använder jag gmail och comhem som epostkonto. När jag använde tele 2 så surfade jag kontant. Jag surfade väldigt lite hemifrån ett tag. Jag surfade mest från bibblan då. Jag ska ta och ringa tele 2 Internet support.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Samma sak är det i Katrineholm för mig, Varje gång när jag har handlat så frågar dom mig varje gång, "Hej skulle du kunna tänka dig att bli kund hos oss på telenor" även Tele2 har ståt i Coop Extra i Katrineholm, Dom är så himla irriterande.

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nästa gång en telefonförsälje ringer så är mitt tips att säga såhär "Det verkar intressant, men måste bara berätta att jag är i irak på tjänsteresa så det blir ganska dyrt för er så ni vet om det. Men vad hade du att sälja sa du"?

De flesta telefonförsälje slänger på luren snabbt som fan, okunnighet ^^ hade du varit utomlands hade du fått betala men dom får panik och ringer inte igen :D

 

värt ett försök!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gång en telefonförsälje ringer så är mitt tips att säga såhär "Det verkar intressant, men måste bara berätta att jag är i irak på tjänsteresa så det blir ganska dyrt för er så ni vet om det. Men vad hade du att sälja sa du"?

De flesta telefonförsälje slänger på luren snabbt som fan, okunnighet ^^ hade du varit utomlands hade du fått betala men dom får panik och ringer inte igen :D

 

värt ett försök!

Nu har de inte ringt på ett tag eller så har de ringt och fått en massa pip i örat. Jag brukar koppla in min texttelefonsvarare ibland. De har nog gett upp.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Haha det är rätt!! :)

De fortsätter att ringa lite nu och då fortfarande. Det är ju olika som ringer varje gång och de loggar inte samtalen.

Man kan anmäla dem till konsumentverket också fick jag tips om. Men det hjälper nog inte.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag är också innerligt trött på Tele2 som är den värsta syndaren i mina ögon. :thumbsdown:

 

Men det ringer från övriga bolag också och jag har aldrig haft annat än Telia på hemtelefon och mobil - och dom är dom enda som inte ringer, fast då ringer det istället från sk. samarbetspartners och vill jag skall byta abonnemangstyp och få en ny telefon.

 

Det värsta är att dom ringer på mobilen och är man utomlands så åker man ju på den extra avgiften från Sverige till det land man befinner sig i.

 

Men då loggade jag till sist själv in på Telia - Mina sidor och band upp mitt mobilbonnemang på 12 mån (kostar inget) och man kan ändå närsomhelst byta abonnemangsform hos Telia även efter detta.

Nu så har det lugnat ned sig med telefonförsäljarna för just mobil abb.:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...