Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för Lan Masters support av iPad


andzze

Rekommendera Poster

Hej alla

 

Vill varna och beskriva en katastrofalt dåligt skött garantiärende utfört av Lan Master i Göteborg

 

Apple har tyvärr en inkompetent supportfirma knuten till sig. Det är Lan Master i Göteborg. De ansåg att min iPaden var helt dödoch inte gick att reparera och ej heller innefattades av garanti då de såg grönt i dockningskontakten samt stötmärken på chassit. De var villiga att sälja en utbytesplatta för 3800kr.

 

Jag ville ha en second opinion så jag gick till macforum. De påstådda stötmärkena som anmärkes på ansåg de vara ett skämt då det bara var två små

repor och det fanns inget problem med korrosion heller. Felet visade sig vara urladdade batterier som efter laddning om omstart fixade surfplattan. Tack macforum och fy Lan Master. Dessutom har Lan Master lagt in i Apples databas "support denied".

 

Maken till inkompetens får man leta efter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir bara mer och mer uppretad när jag tänker på att de häll på att lura på mig en ny platta för 3800kr när det inte var något fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit i kontakt med Lan Master för att få dem att betala tillbaks felsökningsavgiften på 340kr de gjorde som resulterade i att de konstaterade att plattan är helt dör och tar inte emot laddning" och erböd en utbytesplatta för 3800kr. De vägrade och ansåg att de inte hade gjort något fel. Tom när jag förklarade att macforum fick plattan efteråt, laddade den och gjorde en restart och fick den att fungera, vägrade de och ansåg att det inte var något fel på deras felsökningen.

 

Hur kan man gå vidare för att få rätt i ett sådant här solklart fall? Någon som försökta att få rätt emot Apples aktoriserade servicefirmor och lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott, min första anmälan någonsin är gjord. Även om det är försumbara pengar känns det ändå bra att kunna ställa krav på resultaten från serviceverkstäder som man som amatör är helt i händerna på. Det ansåg ju faktiskt att jag var tvungen att köpa en ny platta för 3800kr när det visade sig hos en konkurrent att den var felfri, bara SBS (skit bakom spakarna, den behövde ju bara laddas och återstartas, klantigt av mig). Hoppas de inte nu gör det misstaget till fler konsumenter

 

 

Tack för tipset

 

Till alla andra. har nu kollat upp att Media Markt använder sig av Lan Master. Det är en bra affär, men innan ni lämnar in någon Appleprodukt för service kolla först 30polskontakten med förstoringsglas och dammsug bort ev smuts. eller ännu bätttre ring Apple och lämna direkt till de andra av deras rekommenderade verkstäder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Har anmält till konsumentvägledaren, men de tar bara emot ärenden som överstiger 1000kr. I mitt fall ville jag ju bara ha tillbaks Lan masters undersökningsavgift.

Tips till er alla, om ni anmäler till konsumentverkat, se till att ta med resekostnad, bensin mm så ni kommer över den magiska gränsen 1000kr. Det hade varit enkelt i mitt fall, men när jag redan hade skickat in var det ju försent att ändra.

 

Och igen, Apples garantiregler är sura, så se till att putsa kontakterna på IPad och IPhone med apotekets borsttandpetare och elspray innan ni lämnar in prylen eller iaf tittar på 30polskontakten med lupp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej

Kul att se att så många har läst inlägget.

 

Kort sammanfattning:

Min IPad3 startade inte

LanMasters katastrofala analys av garantiärendet var att det berodde på att den var fuktskadad, men jag kunde köpa en utbytespadda för 2800kr

Och de ville ha 400kr i undersökningskostad när jag ville ha tillbaks paddan.

Gick över vägen till macforum, som lade den på laddning över natten och gjorde bara en djupare omstart, de ville inte ens ha betalt för besväret

Väl tillbaks till LanMaster för att få tillbaks undersökningskostanden, de det inte var något fel på paddan, så vägrade det.

 

Varning för oseriösa LanMaster, gå till macforum istället

 

Några andra som har liknande skrämmande exempel på dåligt skötta reparationsärenden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Min IPad3 startade inte

Min undran är varför du inte löste problemet själv när lösningen vars så enkel som laddning plus omstart.

 

Det framgår väl av bruksanvisningen hur man gör en djupare omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske bara hade otur, har du kollat upp hur många reklamationer som detta företag har i Sverige, under senare år?

 

Här är en annan recension från samma företag...men annan butik.

 

https://www.google.se/search?q=LanMasters&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=253gVKmNGZDfaJOPgMAB#lrd=0x465f9d78f4d2abff:0x4667a8f40afe97b3,1

 

Jag säger inte att du inte råkat ut för en dålig service/support, men en gång brukar inte betyda att butiken/företaget alltid är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Visst och jag beskriver vad som hände en gång, sen går man ju inte dit mer, så det är svårt att själv samla statistik.

 

De andra butikerna i länken var ju från Orlando, Milwaukee osv.

 

Vi är nog överens, jag hade en riktig otur, som om jag hade trott på dem hade kostat mig 3800kr (jag skrev fel ovan). Vad jag delvis vill mena med inlägget är att våga tro på din egen åsikt och försöka igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag bor i Finland och beställde en Iphone 4S 64 GB som var den bästa telefonen som gick att få för ett antal år sedan från CDON som var fellaktig på det sättet att den dog när man tog den ur laddning fast den var ett dygn på laddning så antagligen så var det fel på batteriet och eftersom det är en svensk firma så måsta man skicka den till Sverge på reparation.

 

Jag ringde till Lan master och fick välja om jag ville tala engelsk eller svenska men eftersom jag inte kan engelska men kan bra svenska så talade jag svenska men dom bytte ut telefonen mot en ny så jag är fullständigt nöjd då det inte kostade mej något då det var på garanti.

 

Men jag vet inte om dom bytte ut den därför att dom inte klarade av att laga den eller om det ingår i deras goda service och kundbetjäning me jag är alltså fullständigt nöjd och senare när garantin på den gått ut så beställde jag från en web shop verktyg och batteri och själv bytte ut mitt batteri.

 

Har numera funderat på att jailbreika den men det har inte ännu blivit av då det är så dyrt kostar nästan 100,- euro eller 1000,- kronor och så har jag en Samsung Galaxy Note 2 och i den så satten jag i misstag för mycket elspray i hörlurs kontakten så det kommer inte någon bild från skärmen och jag har haft det i 2 dyng och torkat i en ris skål men nu ska jag köpa electronic rengörnings spray.

 

Och tag bort kretskortet och hörlurs delen och omsorgesfullt rengöra dessa och sen kolla om jag får den att fungera och så har jag ännu ringt till pastorn i advent kyrkan och sagt att han skall be till herren ovanför oss att jag får den och fungera så jag återkommer och berättar senare hur det gick med den.

 

Med vänliga hälsningar: Loymardz.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tråkigt med problemet med för mycket spray i kontakten, men ska du verkligen vräka i mer elspray även om det är special special electric. Låter risky. Jag hade provat med en tops och sen gått till kyrkan och bett :-) Låter som glaset bör lyftas för att torka ordentligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...