Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Amandus

Windows 8?

Rekommendera Poster

Windows 8 är i mitt tycke det sämsta Operativsystem Microsoft haft sedan Windows ME.

Kan dom inte bättre så sluta kom ut med nya system. Windows 2000 Windows XP och Windows 7 var okey men Windows 8 nej, jag har köpt en uppgradering och gjort en ren installation hade Windows 7 innan men detta är rent skräp!!!!!!!!

Har haft tokhängningar som jag inte haft sedan Windows 95 det säger allt.

Ska installera Windows 7 igen. OBS! KÖP INTE SKITEN!!!!!!!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du haft hängningar och annat så låter det ju mer som att det är något i datorn som inte kompatibelt, t ex någon hårdvara som saknar bra drivrutin. Det är ju inte normalt att få "tokhängningar" efter installation av Windows 8.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska testa en gång till att installera om den. Datorn som jag har säljs med installerad Windows 8 så hårdvaran fungerar definitivt.

Har även testat den i samband med att jag köpte den digitalt, så den ska fungera. Tycker inte den känns lika stabil som Windows 7 men vi får se.

Tack för svaren.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så det är en helt ny datormodell. Det är ju inte ovanligt med buggar i BIOS och drivrutiner i nya datormodeller. Har du kollat om datortillverkaren har släppt uppdaterad BIOS eller drivrutiner?

Det kan ju vara bra att kontakta tillverkarens support så att de får veta att det verkar finnas buggar i BIOS/drivrutiner.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har installerat om den och nu verkar den helt okay, vet inte vad som hände förra gången. Jag vet inte om det låg kvar något även fast jag formaterade disken, så denna gång körde jag ett Wipe program innan och började från scratch med ny partition och formatering,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Windows 8 är i mitt tycke det sämsta Operativsystem Microsoft haft sedan Windows ME.

Kan dom inte bättre så sluta kom ut med nya system. Windows 2000 Windows XP och Windows 7 var okey men Windows 8 nej, jag har köpt en uppgradering och gjort en ren installation hade Windows 7 innan men detta är rent skräp!!!!!!!!

Har haft tokhängningar som jag inte haft sedan Windows 95 det säger allt.

Ska installera Windows 7 igen. OBS! KÖP INTE SKITEN!!!!!!!!!!!

Håller delvis med faktiskt. Har kört alla tidigare Windows-versioner sedan NT4.

Windows 8 är fult, svårmanövrerat vad gäller inställningar.

Men det har också mängder med bra grejor. Det är oerhört snabbt i jämförelse med alla andra Windows-versioner jag kört.

Tror att jag kan vänja mig vid detta också. Tar kanske lite mer tid, men det kommer nog.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tröttnade på det fula gränssnittet och det dåliga operativsystemet Windows 8, och installerade mitt Windows 7 igen, skönt att slippa eländet :thumbsdown:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När man börjar att använda Windows 8 som sitt standard-system så använder man med fördel erfarenheterna från beta-släppen och blir lite mer seriöst försiktigare med vad man installerar och hur man använder Windows 8. Jag har märkt fördelar med Windows 8 släppet mot Windows Vista släppet, som tex den ljusblå skärmen som samlar in information som man efter en riktig omstart kan sända till Microsoft, och att uppdateringar inte nödvändigtvis är bundna till någon uppdatering-tisdag, hade väl 4-5 ljusblå-skärmar i början men nu så tycks dom lysa med sin frånvaro. Jag tycker Windows 8 verkar vara ett mycket bra operativsystem, startar på under 2 sekunder, smidigt rent och snyggt, och det ska tydligen bli ännu bättre framöver.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...