Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilden flyttar sig när jag switchar port


kungmats

Rekommendera Poster

Ska försöka förklara hur jag menar.

 

Jag har en dator som är kopplad till två skärmar. Den ena sitter i DVI-D direkt till skärmen och den andra i DVI-I men via en deltaco 4-ports switch. detta för att jag enkelt skall kunna switcha mellan 4 datorer på den ena skärmen.

 

Det har fungerat jättebra och precis som jag vill med min gamla dator.

Nu har jag köpt en ny (HP Elite 7300) och det fungerar bra att använda två skärmar så länge jag inte växlar dator.

 

Låt oss säga att mina Skärmar visar detta.

[ABC].....[123]

 

När jag sedan växlar till en annan dator och sedan växlar tillbaka så ser det ut så här.

[ABC 123].....[ ]

 

Det vill säga att det som fanns på skärm 2 innan jag växlade hoppar över till skärm 1 när jag växlar.

Detta är mycket irriterande om man har mycket öppet på skärmarna och man måste flytta tillbaka allt för att kunna fortsätta jobba.

 

Det jag tror händer när jag växlar är att den ena skärmen inte får någon signal och därför "slocknar". Det låter också som att jag skulle stoppa i och ta ur en USB-enhet från datorn när jag växlar.

 

Finns det någon inställning man kan göra för att hålla grafikkortet vid liv när det inte känner någon belastning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

(HP Elite 7300 kan tydligen vara bestyckad på flera olika sätt när det gäller grafiken.

 

Har du laddat ner senaste drivrutinen för grafiken och sett efter vad det finns för inställningsmöjligheter?

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=5099496&prodTypeId=12454&prodSeriesId=5099489&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=4058

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ursäkta mitt extremt sega svar Cecilia. Har inte haft tid att kolla på detta något mer förrän nu.

Jag har konstaterat att jag har den senaste versionen och att jag inte hittar något i inställningarna som kan hjälpa mig.

Tack för att du tog dig tid i alla fall.

 

God Jul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...