Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Appar" och flera datorer?


.M

Rekommendera Poster

Råkar någon veta om man köper en app i butiken, får man då ladda ned den på mer än en dator? Kan jag till exempel köpa ett spel och installera på både min stationära och bärbara dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis varit i kontakt med svenska Microsoft i ett annat ärende och passade samtidigt på att verifiera detta med reglerna för appar.

 

En Microsoft Store Windows 8 app kan installeras på upp till 5 datorer med ett Microsoft-konto och Endast med det inloggningskontot och profilen man har när man köper appen och är inloggad som.

6:e appen måste man köpa med nytt Microsoft-konto och gäller också då för 5 datorer som man äger.

 

Dvs. är man flera i hushållet och övriga familjemedlemmar har egen inloggningsprofil på en Windows 8 dator, så måste dom också köpa appen som även då gäller för upp till 5 datorer.

 

Appen är knuten till MS-kontot och ens egna inloggningsprofil.

 

Här finns en guide för hur man gör, men jag har inte uppdaterat den, vilket jag kan göra om behov finns eller jag får input.

http://eforum.idg.se...pa-annan-dator/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej oc tack för poängen.

Ja vilken tur och upp till 5 datorer räcker ju ganska långt.:thumbsup:

 

Skall göra ett förtydligande, jag skrev 6:e appen jag menar naturligtvis appen för 6-10:e datorn måste man köpa med nytt Microsoft-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...