Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felaktig uppgift om router i Windows 7


Gulsparven

Rekommendera Poster

Försöker hjälpa min son med en inställning som behövs för spelet MW3. Enligt de anvisningar han hittat ska man gå in under "Nätverksinfrastruktur", där ska man hitta routerns namn (vi har en Netgear), klickar man på egenskaper för routern kommer man till avancerade inställningar och där under fliken tjänster ska man kunna göra de inställningar som behövs.

 

MEN, i stället för routerns namn står det bara "Internet gateway device". Klickar man på den står det att tillverkaren är Microsoft, och det går inte att göra några egna inställningar. Jag fattar ingenting. Fast jag är nybörjare så det kan ju förklara saken ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar.

Nej det ska inta vara på routern inställningarna ska göras. Jag har varit inne på routern och ställt in "UPnP". Det ska vara några andra inställningar i själva datorn. Se bifogade skärmdumpar så kanske det framgår vad jag menar.

post-71133-0-91446700-1351803598_thumb.jpg

post-71133-0-88776000-1351803610_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De använder ngn tjänst "Demonware Portmapping" som är installerad på datorn o associerad till routern. Den tjänsten har du sannolikt inte installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej igen!

Problemet kvarstår. Dock har den rätta routern visat sig ibland och då har man kunnat göra de rätta inställningarna och allt har fungerat. Men oftast visar den sig inte.

 

Har letat lite efter "Demonware Portmapping", men det verkar inte vara något som man som enskild användare installerar om jag förstått det rätt ...