Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppgradering till windows 8


ChristianG

Rekommendera Poster

Har stora problem med att uppgradera till windows 8 pro.

 

Har testat de flesta tips runt om på nätet. Har kört uppgraderingsassistenten och har avinstallerat mitt virusprogram samt microsoft starter och diverse andra program. Nu har jag 3 saker som det står att åtgärder krävs !

 

 

1. Installera en app för dvd

2. Säker start är inte kompatibelt med datorn

3. Pekskärmen på denna är inte avsedd för Windows 8.

 

Jag startar installations programmet och den börjar installera men den tycks inte starta om under pågående installation som det står, utan stannar på 90 procent och när den startar om kommer windows 8 loggan upp och visas i nån sekund tills datorn blir svart (typ gamla msdos svart bakgrund :) Sen händer inget mer..

 

Startar om o får då 3 val...

windows 8 - samma svarta bakgrund

windows installation - startar den om igen

windows 7 - kommer in på mitt w7 och får upp att installationen av w8 misslyckades och min dator är återställd till tidigare system ???

 

Nån som har råkat ut för liknande eller har nått nytt tips ??

post-127174-0-53184200-1351521505_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tre åtgärderna du nämner borde inte påverka något. Det enda den säger är att du inte kommer ha något program för att se dvd-film från början, säker start inte fungerar och din pekskärm inte fungerar. Pekskärm kan bli problem om det är en platta du installerar på.

 

Väljer du att behålla något? Eller tar du bort allt vid installation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge väntade du innan du beslutade dig om att inget hände? Jag har precis uppgraderat en väldigt långsam Acer Iconia W500. Det tog ungefär två och en halv timme. Beroende på hur kraftig din dator är så kan jag tänka mig att det faktiskt tar tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en 1 år gammal dator av packard bell One Two 3 gb ram, 3 ghz. Har säkert väntat i 20 min utan nån händelse.. men får nog testa att låta den stå på o se vad som händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har det gått?

 

 

 

Glömde av denna tråden ! Jo lyckades lösa allt utan supportens hjälp på microsoft. Jag ändrade en inställning i BIOS så var installationen klar på 15 minuter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...