Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera PowerDVD10, Administratörsprivilegier krävs


hanli427

Rekommendera Poster

Jag köpte nyligen en ny dator med Windows 7 Professional, 64 bit installerad. Med datorn så köpte jag en bluray spelare och fick en OEM version av Cyberlink PowerDVD10. Men när jag försöker installera den så får jag ett felmeddelande i och med försök att använda aktiveringskoden. Att jag behöver administratörsprivilegier för att uppgradera PowerDVD, jag är administratör, mitt är det enda kontot på datorn så jag förstår inte vad som är problemet. Jag försöker att från högerklick menyn att köra som administratör, jag har försökt att installera under det dolda administratörskontot, jag försökte inaktivera Norton antivirus. Allt utan effekt. Googlande visar att fler har haft det här problemet, men jag hittar inga speciellt hjälpsamma lösningar.

Någon som har något förslag för hur jag kan slutföra installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du installerat programmet som administratör? I win 7 sker detta genom att markera "setup/install", högerklicka och välja "Kör som administratör".

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du installerat programmet som administratör? I win 7 sker detta genom att markera "setup/install", högerklicka och välja "Kör som administratör".

// Jari

 

Testat, fungerar inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom att tänka på att Windows har något skydd för program att skriva i vissa kataloger, som c:\Program Files (x86) vilket är standard katalogen för installationer, så jag provade att installera någon annanstans, i mitt fall c:\CyberLink\PowerDVD10, och vet du vad, det fungerade. Problemet löst, så länge installationen inte görs under standardkatalogen så fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...