Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av Windows 8 RP


bgjo

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har vid 2 tillfällen testat att installera Windows 8 RP men inte lyckats fullt ut. Har en bärbar Asus N53 med windows 7, 64 bit som OS.

 

Windows 8 har startat och jag har kunnat köra i stort sett alla program som var installerade från skrivbordet. Däremot startar inga av de nya programapparna på startsidan som tillkommit med windows 8. När jag försöker att starta någon av dessa övergår de i en helskärm för att strax därefter komma tillbaks till startsidan. Den enda appen som startar är IE10 men endast med ett tomt blad.

Finns det någon som har erfarenhet av liknande problem som kan ge mig ett tips om hur man löser detta?

 

Datorn skall enligt Asus supporta Win 8. Den har en 4-kärnig processor och 8GB ram-minne och 720GB HD.

Jag har för tillfället lagt tillbaka Windows 7 i avvaktan på lanseringen av den skarpa 8'an, men är ändå lite nyfiken på era erfarenheter.

 

mvh //bgjo

 

 

Hittade frågan på Microsoft Community, men det verkar som om man få gå in i registret med en fix. Har inte hunnit testat detta då det verkar ganska komplicerat.

Länk till fråga http://answers.micro...de-ce575ecbe881

 

//bgjo

 

För information!

Gjorde ett nytt försök att uppdatera min dator när den skarpa versionen av Windows 8 Pro släpptes, och det fungerade då som det skulle. Alla nytillkomna appar fungerade direkt.

Fick göra några uppdateringar av drivrutiner och fixar som fanns på Asus hemsida men det mesta tillhörande operativsystemet fungerade direkt. Tack för denna gång!!

//bgjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...