Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny iPad startar ej upp


htfiel

Rekommendera Poster

Har en nyinköpt iPad. När jag startar den så går inte konfigurationen igång efter det att jag valt språk - skärmen slocknar. Manualen säger "Du ställer in iPad genom att starta den och följa anvisningarna i inställningsassistenten. Anvisningarna på skärmen i inställningsassistenten vägleder dig genom inställningsprocessen, vilket bland annat innebär att ansluta till ett Wi-Fi-nätverk osv".

 

Jag har ett lokalt nätverk istallerat.

 

Modellbeteckningen är: MC705KS/A iPad Wi-Fi 16GB.

Är det fel på plattan eller ska den inte gå mot Wlan?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WiFi och WLAN är samma sak. Det är nog bara att gå tillbaka med den för det är ju inte normalt att skärmen slocknar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min fungerade det direkt, men den har ju skärmsläckare som går in efeter valda antal minuter. Sätts i inställningar. Fast om du inte ens kommer dit går ju inte den varianten. Du aktiverar ju skärmen med knappen på glaset, fortsätter den installationen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min fungerade det direkt, men den har ju skärmsläckare som går in efeter valda antal minuter. Sätts i inställningar. Fast om du inte ens kommer dit går ju inte den varianten. Du aktiverar ju skärmen med knappen på glaset, fortsätter den installationen då?

Skärmen slocknar tämligen omgående. Jag kommer inte längre än att listan med språkval visas. Det händer att den stannar där någon minut innan den slocknar.

När jag försöker stänga av med "startknappen" så framträder "Stäng av" i överkant och "Avbryt" i underkant.- Ingen av knapparna reagerar.

 

Jag kan inte se ngn aktivitetsknapp på skärmen - menar du hemknappen? När jag aktivera den så tänds skärmen men konfigurationen fortsätter inte, skärmen slocknar efter några sekunder

 

?Kan det ha ngn betydelse att skyddsplasten sitter kvar. Jag har inte velat bryta den eftersom jag inte kanske måste återlämna den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...