Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Banners ett irritationsmoment


Yvonne56

Rekommendera Poster

Hej ny här på forumet :thumbsup:

 

Jag har en laptop som används av oss väldigt mycket och nu på senaste tiden så kommer det upp banners i stort sett var vi befinner oss på nätet. Vi växlar mellan Internet Explorer och Firefox men båda läsarna störs av dessa banners. Förstår problematiken så jag har gjort vad jag kan (tror jag) i mina inställningar för att motverka popups. Vissa ggr så stoppas popupen men väldigt sällan.

 

Kan man byta IP adress på sin dator? Skulle det kunna hjälpa isf?

 

Tack på förhand

 

Yvonne//

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ny här på forumet :thumbsup:

 

Jag har en laptop som används av oss väldigt mycket och nu på senaste tiden så kommer det upp banners i stort sett var vi befinner oss på nätet. Vi växlar mellan Internet Explorer och Firefox men båda läsarna störs av dessa banners. Förstår problematiken så jag har gjort vad jag kan (tror jag) i mina inställningar för att motverka popups. Vissa ggr så stoppas popupen men väldigt sällan.

 

Kan man byta IP adress på sin dator? Skulle det kunna hjälpa isf?

 

Tack på förhand

 

Yvonne//

Det hjälper inte att byta IP-adress för antingen ligger det i webbläsarna eller på webbsidorna. För att undersöka om det är skadliga tillägg i webbläsarna följ anvisningarna i tråden Till dig med virus eller andra skadliga program i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Detta tillägg använder jag alltid i såväl Firefox som Chrome och alltid med gott resultat.

Jag använder också i båda läsarna Flashblock

Detta medför dock några extra klick om man faktiskt vill se den Flash som presenteras på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du inte Inaktiverat tillägget Shockwave Flash i webbläsaren.

Och är det något extra irreterande, högerklicka på bilden/annonsen.

Sedan kan du normalt spärra allt från den plats det kommer från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...