Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Xyz hotellets webmail


Pelirally

Rekommendera Poster

Vet ej om det är rätt forum men undrar om nån kan analysera denna konversation:

Jag påtalar att det ibland är svårt att logga in och går långsamt hos webhotellet.

(deras servrar är så otroligt sega ibland)

 

WH:

Tack för ditt e-mail.

OK, det är förstås inte bra.

Jag vill gärna låta våra tekniker undersöka det, men behöver i såna fall lite information från dig.

Vilken webbläsare använder du och i vilken version?

Har du testat med andra webbläsare och upplevd samma problem?

 

Pälle:

Jag kör med FF 16.0.1

Xxx kör med IE 9.0.8112.16421

Zzz har samma som Xxx men 64-bit versionen

 

WH:

Hej Pär.

vi har inte haft några problem på denna mailservern, eller på någon av webmailklienterna. Så den troligaste förklaringen är att du har för många IMAP-anslutningar igång samtidigt (gränsen är 20 på privatkonton). Hur många är ni som använder mailen på denna IP-adressen, eller rättare sagt hur många mail/webmail-klienter är igång samtidigt?

När detta händer, får du samma problem på en annan anslutning?

 

Pälle:

Svar: Jag kör inte IMAP, jag har MS Outlook 2003 POP3 installerat på datorn, men jobbar inte i Outlook mot er server.

Från denna IP är det bara jag som jobbar och aldrig med fler än ett konto öppet i taget...alltså: en webmailklient i taget.

Förstår inte vad du menar med ”samma problem på en annan anslutning” – förklara!

 

Här är felmeddelanden:

[log]Historik av felmeddelanden

1. 12/10/15 09:48 GMT

 

Fel: Anslutningen nekades eller tog för lång tid när försök gjordes att ansluta till server mail10.xyz.net för användare info@xxx.nu (MSG-1016, 1685637479-21181888)

 

2. 12/10/15 09:51 GMT

 

Fel: Anslutningen nekades eller tog för lång tid när försök gjordes att ansluta till server mail10.xyz.net för användare info@xxx.nu (MSG-1016, 1685637479-21185545)

 

3. 12/10/15 09:57 GMT

 

Fel: Fel: 500 - error

 

4. 12/10/15 10:01 GMT

 

Fel: Anslutningen nekades eller tog för lång tid när försök gjordes att ansluta till server mail10.xyz.net för användare info@xxx.nu (MSG-1016, 1685637479-21194663)

 

 

 

Date: Mon Oct 15 2012 12:02:37 GMT+0200

 

Host: https://webmail.xyz.com/ox6/ox.html

 

Version: 6.20.0 Rev36 (UI), - (Server)

 

Browser: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0

 

 

 

Module: mail, View: mail/hsplit/unthreaded, Folder: default0/INBOX, Default folders: tasks=35contacts=34calendar=33, Landing page: mail, Tree: New, Expert: No, Language: sv_SV

 

 

 

Loaded modules: calendar, com.openexchange.extras, com.openexchange.mobile.configuration.gui, com.openexchange.publish, com.openexchange.secret.recovery, com.openexchange.subscribe, com.openexchange.user.passwordchange, com.openexchange.user.personaldata, com.openexchange.usm, com.openexchange.usm.eas, com.openexchange.usm.json, com.openexchange.wizard, contacts, disableUserThemeSelection, folder, infostore, interfaces, mail, mailaccount, messaging, olox20, portal, surftownGui, tasks, themes, upsell, uwaWidgets

[/log]

 

WH:

Hej Pär,

då kan vi konstatera att problemet ligger helt på din sida, men exakt vad det beror på är svårare (för oss) att säga.

Om du alltså testar från en annan anslutning så bör det inte vara några problem, och det skulle bekräfta att problemet är på den anslutning du ser det på.

Vi har inte haft några prestandaproblem eller något annat varesig på mailservern eller webmailservern.

Vänliga hälsningar Support

 

 

SLUTSATS:

Nu var vi ju tre olika användare från tre olika anslutningar som upplevde samma problem.

Betyder det att supporten på fullaste allvar antyder att det skulle bara vara hos oss användare som felet ligger?

BBB, Ownit och Comhem

Tycker inte det låter särskilt troligt, för ingen av oss har nån upplevd seghet mot andra servrar.

Du säger ”annan anslutning” – räcker det med grannen, eller ska jag ta mig till en annan ISP?

/Pälle

 

Vad är det jag missar här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Nu var vi ju tre olika användare från tre olika anslutningar som upplevde samma problem.

Det framgår inte av konversationen att det gäller tre olika anslutningar, utan det kan ha tolkas som att det gäller tre användare av en dator eller användare på tre datorer hemma hos dig.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Webhotellet har gjort en server upgrade.

File properties nollställdes och det gick inte att redigera hemsidan på tre dagar.

Men nu är detta åtgärdat - även segheten och error popups är borta. :thumbsup:

 

Allt väl igen och Xyz heter egentligen Surftown...men det kanske man inte får skriva.:blush:

(i så fall får nån censurera eller ta bort detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att det är löst! :thumbsup:

 

Visst får man berätta om både bra och dåliga erfarenheter av webbhotell, operatörer och andra företag. Titta bara i avdelningen "På konsumentens sida".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...