Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importera Samsung GIO film till COREL


Tage B

Rekommendera Poster

När jag imp. film från Samsung GIO GT-S5660 till Corelstudio blir det bara som jpegfiler fast det är rörlig film.

Måste förm. omvandlas. Men hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag imp. film från Samsung GIO GT-S5660 till Corelstudio blir det bara som jpegfiler fast det är rörlig film.

Måste förm. omvandlas. Men hur?

Det beror nog på att det är MPG4-format och COREL fixar nog inte det formatet. Finns det erfarenhet av film/video-program som fixar MPG4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte bara att kopiera in filmen direkt fån mobilen?

Tex. om den har fått en egen enhetsbokstav så borde det gå att klicka på den och navigera ned till mappen på minneskortet där filmerna ligger med utforskaren och sedan kopiera?

 

Det gör det på min Sony Ericsson som också har .mp4 format.

Sedan kan man lyfta in dessa i princip vilket videoredigeringsprogram som helst som klarar det formatet.

 

Om inte, följde det inte med nån programvara på CD-skiva som du gör detta med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte bara att kopiera in filmen direkt fån mobilen?

Tex. om den har fått en egen enhetsbokstav så borde det gå att klicka på den och navigera ned till mappen på minneskortet där filmerna ligger med utforskaren och sedan kopiera?

 

Det gör det på min Sony Ericsson som också har .mp4 format.

Sedan kan man lyfta in dessa i princip vilket videoredigeringsprogram som helst som klarar det formatet.

 

Om inte, följde det inte med nån programvara på CD-skiva som du gör detta med?

Jag får in filerna i PCn, det funkar, men corel-filmstudio ser inte dessa filer. Om man klickar på filerna så fungeraar dom ok i flera program. Ingen cd följde med men det finns program att ladda ner från Samsung. Jag ska se om det löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.Då förstår jag.

Men till vilket format vill du göra om filmerna sedan eller vill du bara redigera dessa och behålla mp4 formatet?

 

Det finns flera olika program som klarar olika saker olika bra, varav vissa är gratis.

Ta en titt i denna (gratis): Format Factory

Samt Tom's Guide: 12 Video Editing Tools for Your PC

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.Då förstår jag.

Men till vilket format vill du göra om filmerna sedan eller vill du bara redigera dessa och behålla mp4 formatet?

 

Det finns flera olika program som klarar olika saker olika bra, varav vissa är gratis.

Ta en titt i denna (gratis): Format Factory

Samt Tom's Guide: 12 Video Editing Tools for Your PC

 

Mvh

Det bästa är om jag har ett videoredig. program som kan blanda mpg4 med andra format. Jag har en videokamera (SONY handycam) som jag vill kombinera med Samsung. Vilket videored. prgram använder du?

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör oftast med Adobe Premiere Pro CS5 och ibland med Pinnacle Studio ver. 14.

 

Pinnacle Studio version 16 finns ju ute och är betydligt billigare än Adobe Premiere och klarar det mesta man vill göra.

 

Men samtidigt finns även Adobe Premiere Elements (925:-) som är rejält billigare än storebror Adobe Premiere och faktiskt klarar det mesta.

Ena paket där kan man köpa till så man även får med Adobe Photoshop Elements (bantad version av Photoshop) som också klarar det mesta av bildbehandling (1425:- för båda paketen) Adobe Photoshop Elements 11 & Adobe Premiere Elements 11.

 

Har du kikat på Tom's Guide länken jag gav dig tidigare?

 

När det gäller just videoredigering så föredrar jag något av dessa betalprogram, men jag vet inte hur pass bra gratisvarianterna är fast jag tvivlar på att dessa har alla funktioner som jag eftersträvar.

 

Det går att ladda hem trial (utvärderingsversioner) så man i lugn och ro kan utforska och prova innan man bestämmer sig för ett köp.

Kanske någon annan har något tips att ge också.

Mvh :rolleyes:

 

[Edit] Dessutom finns det en uppsjö av guider på nätet och Adobe har även Adobe TV man kan få utbildning via (rätt bra faktiskt) även Pinnacle har video guider om hur man gör. Förutom alla andra guider som finns att tillgå. Dessutom tycker jag hjälpavsnitten för det mesta är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror nog på att det är MPG4-format och COREL fixar nog inte det formatet. Finns det erfarenhet av film/video-program som fixar MPG4?

Nu använder inte jag Corel Videostudio, men vad jag kan se har programmet stöd för mpeg-4 plus en mängd andra format.

 

http://www.corel.com/corel/product/index.jsp?pid=prod4650075&cid=catalog50008&segid=6100016&storeKey=ca&languageCode=en#tab4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder inte jag Corel Videostudio, men vad jag kan se har programmet stöd för mpeg-4 plus en mängd andra format.

 

http://www.corel.com/corel/product/index.jsp?pid=prod4650075&cid=catalog50008&segid=6100016&storeKey=ca&languageCode=en#tab4

Tackar! I Toms guide finns mycket bra info. Jag ska ladda ner COREL pro den har mpg4 + en massa andra. Jag har nu COREL essential en enklare version samt ADOBE prem 8 och den är ju några år. Tackar o trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! I Toms guide finns mycket bra info. Jag ska ladda ner COREL pro den har mpg4 + en massa andra. Jag har nu COREL essential en enklare version samt ADOBE prem 8 och den är ju några år. Tackar o trevlig helg.

Problemen lösta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...