Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skärmen slocknade på acer


karlsson87

Rekommendera Poster

stängde ner luckan på bärbara acer sen efter ca 20 min när ja skulle starta den igen så var skärmen svart

 

men datorn gick igång som vanligt då provade ja att koppla in den till en annan skärm då funkar de på den men ingen bild på bärbara skärmen

 

vad kan de vara för fel ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stängde ner luckan på bärbara acer sen efter ca 20 min när ja skulle starta den igen så var skärmen svart

 

men datorn gick igång som vanligt då provade ja att koppla in den till en annan skärm då funkar de på den men ingen bild på bärbara skärmen

 

vad kan de vara för fel ??

 

 

Jadu, det vet jag inte.

Själv har jag en ASUS som fått motsatsen till svart skärm,

alltså vit. Detta genom att 50% av skärmens yta (i mitten) har ett vitt stycke som inte kan göras något med.

Däremot kan man använda 25% procent på var sida om det vita. Och använda markören runt om och 'bakom'.

 

ASUS skickade datorn till nån konstig reparatiosfirma som hade ideer som var idiotiska.

Själv har jag varit på engelska och amerikanska forum och hitta två !! som tydligen hade liknande fel, om jag förstått saken rätt.

Den amerikanska personen fick en NY dator i retur nästan innan han skickade in sin, som han uttryckte det.

Den engelska fick också en ny i retur.

Tydligen inte ett så vanligt fel precis bland alla de tusen på de utländska forumen.

 

Har DU garanti kvar på din dator. STÅ PÅ dig i så fall.

 

Själv tänker jag inte godta påhittade saker utan tänker gå vidare.

 

Gör det samma, det gäller att stå på sig i alla lägen.

Speciellt när de försöker blåsa dig på fiktiva orsaker. Detta om du har garanti kvar.

Är det ett extremt ovanligt fall kan det gå bra efter garantin också.

 

När hela skärmen är svart är det ju en sak, men när skärmen är "försedd" med 50 & skynke är det en annan sak.

Att jobba med två 25%iga bitar är ju inte lyckat det heller.

 

Företagen brukar ju OFTA säga att de inte råkat ut för detta tidigare.

I mitt fall vet jag ju att i alla fall minst 2 gånger har det hänt.

Båda gångerna fick de ny dator i retur UTAN kommentar.

Bara en sån sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, det vet jag inte.

Själv har jag en ASUS som fått motsatsen till svart skärm,

alltså vit. Detta genom att 50% av skärmens yta (i mitten) har ett vitt stycke som inte kan göras något med.

Däremot kan man använda 25% procent på var sida om det vita. Och använda markören runt om och 'bakom'.

 

ASUS skickade datorn till nån konstig reparatiosfirma som hade ideer som var idiotiska.

Själv har jag varit på engelska och amerikanska forum och hitta två !! som tydligen hade liknande fel, om jag förstått saken rätt.

Den amerikanska personen fick en NY dator i retur nästan innan han skickade in sin, som han uttryckte det.

Den engelska fick också en ny i retur.

Tydligen inte ett så vanligt fel precis bland alla de tusen på de utländska forumen.

 

Har DU garanti kvar på din dator. STÅ PÅ dig i så fall.

 

Själv tänker jag inte godta påhittade saker utan tänker gå vidare.

 

Gör det samma, det gäller att stå på sig i alla lägen.

Speciellt när de försöker blåsa dig på fiktiva orsaker. Detta om du har garanti kvar.

Är det ett extremt ovanligt fall kan det gå bra efter garantin också.

 

När hela skärmen är svart är det ju en sak, men när skärmen är "försedd" med 50 & skynke är det en annan sak.

Att jobba med två 25%iga bitar är ju inte lyckat det heller.

 

Företagen brukar ju OFTA säga att de inte råkat ut för detta tidigare.

I mitt fall vet jag ju att i alla fall minst 2 gånger har det hänt.

Båda gångerna fick de ny dator i retur UTAN kommentar.

Bara en sån sak.

 

 

 

 

jaha okey på det viset tyvär så gick garantin ut för en månad sen o typiskt gick expert i kk där ja köpte den

men man får väl ringa acer s kundtjänst och höra med dem va de kan vara för fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men datorn gick igång som vanligt då provade ja att koppla in den till en annan skärm då funkar de på den men ingen bild på bärbara skärmen

 

vad kan de vara för fel ??

Syns det något på den bärbaras skärm om du lyser på den med en stark lampa?

För i så fall är det bakgrundsbelysningen som gått sönder.

Annars kan det t ex vara en skadad kabel mellan elektroniken i de två delarna av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...