Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bild med ljud


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

RolfCarlsson

Den här frågan vet jag inte på vilket ställe jag ska skriva: Bilder, Ljud eller Internet.

 

Finns det något sätt att kombinera bild och ljud så att ett enda program kan hantera båda delarna? Jag har provat att i ett PDF-dokument länka till ljudfilen. Men hos dem jag skickar den till öppnas PDF-filen antingen i Adobe Reader, i deras webbläsare eller öppnas inte alls. Ljudfilen spelas upp i Windows Media Player, något annat ljudprogram eller inte alls. Jag har också försökt skapa en webbplats med Google Sites där jag lägger bilden och i den länkar till ljudfilen. Bilden visas givetvis webbläsaren men när de klickar på den öppnas Windows Media Player eller något annat ljudprogram och visas ovanpå bilden.

 

Målgruppen är ganska ovana datoranvändare. Det jag vill är att de ska kunna titta på bilden samtidigt som de lyssnar till min berättelse om bilden. Allt tekniskt strul gör att det inte funkar för dem. De blir bara förvirrade av att hantera flera olika fönster.

 

/Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela in en video?

Det är den vanliga vägen, att skapa en film där du klipper in ditt tal, dina ljud.

 

Annars fungerar även Powerpoint om du har tillgång till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Rolf:

Har du kommit underfund med vilken väg du vill ta så att vi kan flytta tråden till det lämpligaste forumet?

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rolf:

Har du kommit underfund med vilken väg du vill ta så att vi kan flytta tråden till det lämpligaste forumet?

 

Cecilia

Moderator

Jo, det får väl bli film fast filerna blir hiskligt stora. Jag hade hoppats att det fanns en annan lösning när man bara vill ha ljud till stillbilder. Just nu håller jag på och experimenterar med Audacity och Windows Live Movie Maker. Vi får se hur stora de filerna blir.

 

Men flytta som du önskar.

 

/Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...