Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jättar mot vättar


Oviss

Rekommendera Poster

Köpte hos 3 ett tvåårsabonnemang på mobilt bredband som bara krånglade, slog ifrån 10-20 ggr/dagen ibland. Svaret från supporten var att lämna in för att se om det var fel på modemet, detta skulle kunna ta 2-3 veckor och under den tiden skulle jag betala förstås och ändå vara utan modem. Datorn är mitt arbetsredskap och jag måste ha tillgång till nätet varje dag. Ett annat förslag var att gå till en butik och be om ett lånemodem, vilket aldrig lyckades, trots flera försök, de hade inga inne i någon av sina butiker. En butik tog vid ett tillfälle mina uppgifter och lovade kontakta mig när de fick in ett, vilket de aldrig gjorde. De inställningar de föreslog hade jag testat många gånger utan resultat.

 

Jag försökte få häva avtalet i förtid på grund av alla problem men det gick inte, kontaktade även Telekområdgivarna men de ansg tydligen att 3 fullgjort sina åtaganden pga ovanstående försök. För några månader sedan tröttnade jag och köpte nytt abonnemang hos Tele2, som inte heller alltid har världens bästa service men det funkar i allafall. 3-modemet har legat i en låda oanvänt och det funkar sporatiskt så jag skulle kunna skänka det till en kompis som saknar internet (men som har tålamod att koppla upp 10-20 ggr om dagen när det slår ifrån). Men, i och med att jag efter många om och men fick löfte från 3 att betala i förtid för resterande månader och bli av med 3 en gång för alla, drygt ett halvår som är kvar, fick jag också veta att då avslutades abonnemanget med omedelbar verkan. Jag har haft internet i många år, varav mobilt i minst 10 hos olika leverantörer men aldrig blivit så illa behandlat som hos 3, talade med en kollega som mött samma nonchalans när hon var kund.

 

Har de verkligen rätt att stänga av det lilla som skulle kunna användas då jag betalar fullt ut för den tid som är kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan tala med en konsumentrådgivare men eftersom datorn är ditt arbetsredskap så har du antagligen ett företagsabonnemang

och då gäller andra regler.

Du får se det som en lärpeng.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.

Jag har råkat ut för liknande från tele2

Har de verkligen rätt att stänga av det lilla som skulle kunna användas då jag betalar fullt ut för den tid som är kvar?

så för min del är det uteslutet att någonsin bli abonnemangskund hos ett "Stenbeck" bolag igen.

"Mobilt" är ett stort skämt.

Täckningskartorna gäller enbart utomhus hos Telia tex. Vilket faktiskt är ärligt.

På jobbet ca 2km från Göteborgs centrum har man satt in förstärkare i fastigheten för att kunna använda mobiltelefoner. Företaget har fått göra det.

Tele 2 / Comviq fungerar bara i köket där jag bor, inte i resten av lägenheten och inte heller i garaget.

Telia fungerar överallt i lägenheten och i garaget, GSM alltså, det går att ringa med telefonen.

3G, ja det har jag utomhus på gården.

Tele2 försökte sälja på mig mobilt bredband. När jag frågade om de hade täckning där jag bodde var svaret ja. När jag frågade om varför det stod endast nödsamtal i min Comviq kontant mobil blev det tyst i telefonen varpå jag la på.

En företagare jag träffade i Helsingborg berättade han testat alla leverantörerna av mobilt bredband. Inget fungerade för hans del.

Två vänner i Skåne fungerar det utmärkt för. Tar de med datorn till kompisar nån mil bort fungerar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

 

Jag har råkat ut för liknande från tele2

En företagare jag träffade i Helsingborg berättade han testat alla leverantörerna av mobilt bredband. Inget fungerade för hans del.

Två vänner i Skåne fungerar det utmärkt för. Tar de med datorn till kompisar nån mil bort fungerar det inte.

 

Jag har haft många Tele2-abonnemang genom åren och det har alltid funkat, har även haft Telenor och Telia utan problem. Mobilt bredband har jag haft de senaste 7-8 åren utan problem förutom med 3. Går ibland förbi deras enormt stora och tjusiga kontor i Lindhagen, stora skyltfönster och innanför ser man en stor och luftig area som verkar mest vara för lyx och show. Tänker varje gång att om de bara drog ner några kvadratmeter på dessa ytor som ingen ens verkar använda så skulle de kunna lägga lite pengar på att vara schysstare mot sina kunder, tyvärr handlar det mesta om attityder. Alla telebolag lägger ner obegränsat med pengar på att få in kunder, när man väl fastnat på kroken har man inget värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Jag har haft många Tele2-abonnemang genom åren och det har alltid funkat, har även haft Telenor och Telia utan problem. Mobilt bredband har jag haft de senaste 7-8 åren utan problem förutom med 3. Går ibland förbi deras enormt stora och tjusiga kontor i Lindhagen, stora skyltfönster och innanför ser man en stor och luftig area som verkar mest vara för lyx och show. Tänker varje gång att om de bara drog ner några kvadratmeter på dessa ytor som ingen ens verkar använda så skulle de kunna lägga lite pengar på att vara schysstare mot sina kunder, tyvärr handlar det mesta om attityder. Alla telebolag lägger ner obegränsat med pengar på att få in kunder, när man väl fastnat på kroken har man inget värde.

Precis vad jag också tänker när jag går förbi, de är så arroganta, varför värnar de inte sina kunder mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis vad jag också tänker när jag går förbi, de är så arroganta, varför värnar de inte sina kunder mer

 

Är du medveten om att du citerar ditt eget, tre år gamla, inlägg? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...