Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PWS - Regedit?


Christer Engholm

Rekommendera Poster

Christer Engholm

Hej

Nu är jag trött på att behöva koppla upp mig varje gång jag vill arbeta med PWS (Personal Web Server). Jag vet att man på något sätt kan gå in i regedit och ändra men har glömt var jag läste det. Är det någon som vet?

 

Tack på förhand!

 

/Ce

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PWS har en egenhet att vilja ringa upp, särskilt när man startar datorn och har Explorer inställt på att man använder modem.

Men man behöver inte ringa upp. Starta Exlorer, utan att ringa upp och gå in i alternativ och välj att du har LAN anslutning till Internet (visa/alternativ/anslutning/Anslut till internet via det lokala nätverket om du har IE4. I IE 3,5 och NS slipper man sånt).

Då fungerar PWS "offline".

Något om ändringar i registret känner jag inte till men det finns säkert någon sådan också, som isf antagligen gör det smidigare.

/B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Christian Eriksson

Min erfarenhet är att det även krävs en giltig IP-adress för att webläsaren ska kunna kommunicera med PWS. In i nätverksinställningarna för TCP/IP och ändra ip-adress och nätmask (servertilldelad ip-adress fungerar ju inte lokalt). Har du fått det att fungera än förresten?

 

PS. Det fanns en tråd om detta i vintras //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=14921&ForumId=101 Om du nu blir klokare av den :-) !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...