Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köp av kraftfull(ej spel) kontorsdator?


kungmats

Rekommendera Poster

Hej

Jag behöver en ny burk för kontoret och skulle vilja få lite tips på vad jag ska köpa.

Datorn skall stå på dygnet runt, 365 dagar om året.

 

Jag skall inte spela några spel, så någon häftig grafikprestanda behövs ej, men kanske kolla lite på webb-tv och film.

Jag behöver kunna ha många program igång samtidigt och många webbfönster (15-20st samtidigt är inte ovanligt) öppna samtidigt.

 

 

Det jag vet att jag vill ha är ..

- 64 bitars, windows 7

 

- 16GB RAM ... minst

 

- Möjlighet att koppla in 4st skärmar som samtidigt där jag kan använda alla 4 som en enda. dvs dra och flytta fönster mellan skärmarna.

 

- många USB uttag, även 3.0, och därför också ett kraftigt nätaggregat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Tills du får några fler tips, så kolla igen den här artikeln av PCFör Alla:

Så väljer du rätt stationär kontorsdator

 

4 bildskärmar som används enligt din beskrivning, så torde AMD Eyefinity Technology for Professionals vara lösningen.

Det kräver ett AMD grafikkort med stöd för detta, samt extra adapters. Det finns förklarat här:

AMD Eyefinity Technology - Multi-display technology for gaming, productivity, and entertainment

Samt några videos som du kan kolla på: AMD Eyefinity Technology for Professionals

 

Tror det (kanske?) kräver grafikkort ur AMD ATI FirePro™ professional graphics card serien

Tex. detta: ATI FirePro™ 2460 Multi-View Professional Graphics och Prisjakt

 

Huruvida nVidias grafikkort också klarar av detta har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall inte spela några spel, så någon häftig grafikprestanda behövs ej, men kanske kolla lite på webb-tv och film.

Jag behöver kunna ha många program igång samtidigt och många webbfönster (15-20st samtidigt är inte ovanligt) öppna samtidigt.

Jag har en i3-processor med inbyggd grafik och 8 GB RAM. Det går utmärkt att se film, ha igång webbläsare med 5 fönster med sammanlagt 70 flikar samt köra ett till operativsystem virtuellt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...