Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Max antal GB på minneskort till Samsung Galaxy SII


Ahulthen

Rekommendera Poster

Vad är det maximala antalet gb på ett minneskort som fungerar med Samsung Galaxy SII ? Har hört att man ska kunna ha minneskort på upp till 64 GB. På svenska sajter(inklusive Wikipedia) så står det att Samsung Galaxy S2 stödjer upp till 32 GB,men på vissa engelskspråkiga sajter bland annat engelska Wikipedia så står det att det stödjer upp till 64 GB.

Jag har den vanliga GT-19100 med 16 GB internminne.Vill veta hur det ligger till ? Funderar på om 64 GB stöd bara gäller vissa modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ingår ett minne i telefonen och sedan kan man köpa till extra och sätta i. Det ingår först 16GB, om du köper till står det hos Samsung som max 32GB. Men det borde gå att sätta in 64GB, men Samsung skriver ju inte det så man vet ju inte säket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den engelska versionen av Wikipedia så står det att Galaxy S2 stödjer upp till 64 GB. Jag har också hittat följande länk: http://www.androidnz.net/2011/09/sandisk-64gb-micro-sdxc-cards-confirmed.html

 

Om jag skulle beställa minneskort och det inte skulle fungera finns det då något man köpa så att man i stället kan använda minneskortet som ett usbminne ? Eller är det bättre att köpa en OTG-adapter för att ibland koppla mobilen till ett usbminne ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...