Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dxdiag.exe Skadad fil


apophis2010

Rekommendera Poster

okey det e så att nu när jag starta up datorn så får jag upp ett medelande nere vid klockan Dxdiag.exe skadad fil och en massa tecken i ca 4 sek har märkt av att tex programet Curse Client kan inte uppdatera filer blir bara download failed . stänger jag av curse o startar det igen så kommer samma medelande up om dxdiag.exe skadad fil har googlat på dxdiag.exe skadad fil men hittar inget så skulle behöva hjälp att fixa problemet . och sorry om det är i fel forum men hittar inte var jag skulle skappa det

post-123186-0-77473800-1349070150_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Vad har du för operativsystem samt antal bitar?

 

Om inte ovanstående tips hittar något så testa detta:

 

Öppna kommandotolken (Start > Alla Program > Tillbehör => Kommandotolken) och kör dxdiag.exe och om programmet startar, så gå igenom alla flikarna för att se om det påvisar några problem med någon drivrutin eller enhet.

 

post-73434-0-95188600-1349080154_thumb.png

 

Det kan tyda på att du har någon drivrutin som krånglar, korrupta filer eller andra problem med hårdvaran.

 

Kontrollera om du har någon gul markering i Enhetshanteraren vid någon enhet, som indikerar att något är fel i listan som kommer upp.

 

I Vista/Windows 7

Start > i sökfältet skriv enhets > i listan som kommer upp klicka på Enhetshanteraren => Då öppnas enhetshanteraren och kolla i listan efter några gula eller röda markeringar vid någon enhet.

 

Windows XP

Start > Inställningar > Kontrollpanelen > System > Maskinvara > i Systemegenskaper klicka på Maskinvara > Enhetshanteraren

 

Eller

 

Högerklicka på "Den här datorn" > Egenskaper > Maskinvara > Enhetshanteraren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...