Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är meningen med en toolbar?


Saved by the bell

Rekommendera Poster

Saved by the bell

Om jag tar bort min toolbar, blir min data sämre då, det står bland annat på wiki att den pop blockar sidor och varnar mig. är detta sant? jag har ju viruspogram som borde sköta den delen.

 

 

 

Är det riskfritt att inte ha en toolbar? det gör ju datan bättre också, den blir snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta toolbar är skräp enligt min mening, ofta är det bara ett sätt att använda dess företagstjänster snabbare. Du kan ofta avinstallera en toolbar i kontrollpanelen men också ta bort den genom klicka på kryssknappen på vänstersida i toolbaren. De enda toolbaren jag rekomenderar är de som ev ingår med antivirusprogrammet ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iden med Toolbar är att du ska surfa på Toolbardistributörens sidor.

Man ska tex kunna styra dig dit man vill, kanske logga vilka sidor du surfar på vilka intressen du har osv.

Vill du ha hjälp med din surfning så använd toolbar.

(Jag använder inte Toolbar, har Gostery installerat

http://www.ghostery.com/

Surfar ofta via Tor

https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

för med Tor får jag andra svar(=leverantörer, annonser) på mina sökningar i Google.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tar bort min toolbar, blir min data sämre då, det står bland annat på wiki att den pop blockar sidor och varnar mig. är detta sant? jag har ju viruspogram som borde sköta den delen.

 

 

 

Är det riskfritt att inte ha en toolbar? det gör ju datan bättre också, den blir snabbare.

Det beror ju helt på vad det är för toolbar. Antivirusprogram kan ha toolbars som t ex filtrerar sökningar så man minskar risken att hamna på en skadlig webbsida. Medan andra toolbars kan vara rent skadliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...