Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan nån rekomendera ett bra anti spywareprogram


pinglan100

Rekommendera Poster

Hejsan.

Kan nån rekomendera ett bra anti spywareprogram...har idag AVG virusskydd.Men vill även ha ett antispyware program tror jag det heter.Inte Inte mailwarebites..den hittar aldrig nåt.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte meningen att antivirus- och antispionprogram ska hitta något för då har man ju slarvat. Men MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) är nog det bästa antimalware/antispionprogrammet för tillfället. SUPERAntiSpyware finns också, men lika bra är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Jag skulle också vilja veta det som `pinglan100` egentligen/också frågar om , vilket är... finns det andra bra/bättre gratis antivirus program förutom MBAM ? Nu finns ju ett förslag ovan i form av S.a.s , men sen da ? Fler måste väl ändå finnas !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MBAM och SUPERAntiSpywareär ju inte några Antivirusprogram, så dom kan vi inte jämföra.

 

Men några bra gratis Antivirusprogram som brukar rekommenderas är t.ex. AVG, och Avast, har själv ingen erfarenhet av dom, eftersom jag kör med en betalvariant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också vilja veta det som `pinglan100` egentligen/också frågar om , vilket är... finns det andra bra/bättre gratis antivirus program förutom MBAM ? Nu finns ju ett förslag ovan i form av S.a.s , men sen da ? Fler måste väl ändå finnas !

Om det är bättre än MBAM? Beror väl på vem du frågar men här är i alla fall en till.

http://www.safer-networking.org/personal/

 

Antar att antivirus program bara är en felskrivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Felskrivning , javisst . Vaket där ! Ad-aware 9.6 skall genast kollas upp ! Testerna som Thirteen postade länkar till förvånade mig rejält , jag ` trodde ` att S.a.s var ett bra program men enligt testerna så fallerade det stort generellt sett . Det kanske är bättre med ad-aware ? Hur står det sig på en skala i förhållande till tidigare nämnda .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev som pchb1knowfinder överraskad av hur dåligt SuperAntiSpyware klarade sej, många Failed blev det. Scannar en gång i veckan med det, verkar nästan som slöseri med tid, speciellt som jag också kör MBAM, eller?

 

F-Secure fanns inte med i listan, nån av experterna här som vet hur det står sig i den här konkurrensen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Jag trodde att det var ett betalprogram men sen såg jag att programmet var uppdelat i 2 om man ville .... å det ville man !

 

Har kollat upp och igenom det lite och det ser bra ut . I like ! Tack för den LASTON . Det lutar åt S.a.s ut och EMSISOFT in .

 

Tack igen och , betalversionen imponerade . Hmm .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det, Laston?

Är det fortfarande så att Emsisoft Emergency Kit inte innehåller någon uppdateringsfunktion utan att man får ladda ner det på nytt varje gång man vill söka igenom datorn med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felskrivning , javisst . Vaket där ! Ad-aware 9.6 skall genast kollas upp ! Testerna som Thirteen postade länkar till förvånade mig rejält , jag ` trodde ` att S.a.s var ett bra program men enligt testerna så fallerade det stort generellt sett . Det kanske är bättre med ad-aware ? Hur står det sig på en skala i förhållande till tidigare nämnda .

Ad-Aware 9.6, till skillnad från de flesta andra antispionprogram som är nämnda i tråden, har skydd aktivt hela tiden även i gratisvarianten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Cecilia . Ad-aware var inget dumt program och eftersom jag är ute efter ett program som kan ersätta S.a.s så verkar detta intressant , några frågor bara .

 

 

Jag har spybot med teatimer funktionen aktiverad , om jag skulle installera ad-aware så kan jag väl m.a.o avaktivera den funktionen ?

 

Jag måste kolla om jag fattade rätt , det är väl så att ad-aware har så kallat zero day protection ?

 

Jag vet att du ofta brukar rekommendera S.a.s , till e.x på din säk.sida , varför S.a.s och inte ad-aware ?

Kort sagt , varför inte ad-aware istället som verkar vara så mycket bättre ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte säker på att Ad-Aware är bättre än SuperAntiSpyware, men du kan ju ha båda och se vad du tycker. Det har fungerat för mig att ha både Ad-Aware och TeaTimer i Spybot S&D aktiva utan problem.

 

Anledningen till att Ad-Aware inte är med på min webbsida är att för ett par år sedan var Ad-Aware rätt dåliga på att upptäcka skadliga program, men de har blivit bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Som du säkert sett om du läst tråden en del så har ju S.a.s fått dåliga resultat i en del tester som finns på länkarna som thirteen bifogat , är Ad- aware på samma nivå menar du ?

Jag har MBAM och S.a.s men vill nog byta ut S.a.s efter att ha sett testerna på de i ovan nämnda länkarna och efter att ha läst review`s om tidigare i tråden nämnda Emsisoft på nätet .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det, Laston?

Är det fortfarande så att Emsisoft Emergency Kit inte innehåller någon uppdateringsfunktion utan att man får ladda ner det på nytt varje gång man vill söka igenom datorn med det?

Nej Cecilia uppdateringsfunktionen finns där numera och fungerar som den skall,Superantispywares portabla version får man däremot ladda hem hela varje gång men den är ju o andra sidan inte lika stor som Emsisoft Emergency Kit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säkert sett om du läst tråden en del så har ju S.a.s fått dåliga resultat i en del tester som finns på länkarna som thirteen bifogat , är Ad- aware på samma nivå menar du ?

Jag vet inte, jag har inte sett något jämförande test.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...