Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna pdf-dokument


Jenkan86

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har problem med ett pdf-dokument som inte går att öppna. Det står:

Det gick inte att öppna "xxxxxxx.pdf"

eftersom filtypen inte stöds eller filen är skadad (t.ex. för att den skickades som

e-postbilaga och inte avkodades korrekt).

 

Är det någon som har en idé om hur jag ska kunna öppna filen?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Försöker du öppna filen direkt infrån e-post klientens program?

Prova i stället med att först spara bilagan på din dator, ofta genom att högerklicka på bifogad fil i mailet och välj 'Spara som' och tex. kan du spara den på skrivbordet eller i lämplig mapp på hårddisken.

 

Sedan öppnar du pdf-filen därifrån istället.

Hur fungerar det nu?

 

[Edit] Jag utgår från att du har ett PDF-läsarprogram installerat, annars kan du hämta gratis Adobe Reader X

http://get.adobe.com/se/reader/

Kom ihåg att bocka ur rutan med McAfee Security Scan Plus, det behöver du inte installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju faktiskt vara så att filen är skadad så som felmeddelande säger.

 

Vid flera tillfällen har det hänt, på jobbet, att "PDF-er" inte går att öppna med Acrobat Reader men går att öppna (och spara om) med Foxit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gick inte med Foxit. Det kommer upp en ruta där det står: "format error: not a PDF or corrupted". Det kanske helt enkelt är fel på filen då, så att det inte går. Tack ändå för era tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag upptäckt en lustig sak! Jag kan öppna dokumentet i mailen på min iPhone! Men där kan jag ju inte skriva ut det... Alltså kan det ju inte vara fel på själva filen, eller? Någon mer idé jag kan testa på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gick det (på sitt sätt)! Hämtade en app och skrev ut den från mobilen. Ändå lite konstigt att det inte gick från datorn. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...