Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Råkade formatera den lilla partionen av en GPT disk


Sabelström

Rekommendera Poster

Hej.

 

Råkade formatera den lilla partion av min 3TB GPT disk, av någon anledning fanns den att välja när jag skulle installera windows och den var på 129mb, jag trodde ju förstås att det var min ssd på 128gb.

 

Den stora partionen hittas i diskhanteraren men inte i utforskaren, den lilla hittas dock utan problem.

 

Finns det något jag kan göra för att komma åt den datan som finns på den stora partionen eller finns det något sätt att återställa den lilla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Råkade formatera den lilla partion av min 3TB GPT disk, av någon anledning fanns den att välja när jag skulle installera windows och den var på 129mb, jag trodde ju förstås att det var min ssd på 128gb.

 

Den stora partionen hittas i diskhanteraren men inte i utforskaren, den lilla hittas dock utan problem.

 

Finns det något jag kan göra för att komma åt den datan som finns på den stora partionen eller finns det något sätt att återställa den lilla?

 

Hej.

Har själv råkat ut för det och skulle på ett stort gig i dagarna (DJ). Panik blev det, fick tag på Plexdata i Malmö som jobbar med detta dagligen och de kunde hjälpa mig för en billig peng och var klara samma dag :)

 

plexdata.se

040-132212

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fasen vad lätt, tänkte inte på att den inte hade någon enhetsbeteckning.

 

Jag trodde nämligen att när man skapar en GPT partion så skapas även en dold partion med viktig information.

 

Det måste varit windows som skapat den kanske vid förra installationen och använde den som System Reserv partition, men har hela tiden haft windows på ssd sen jag köpte 3TB disken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...