Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur man får alla data in i diagrammet


zalander

Rekommendera Poster

ok, listan på bankgrejerna går ut över sisådär 100sidor, det jag lyckats göra är följande.

- filtrera vart pengarna gått,

-när det skedde och

-vem det gått till

- sedan hur mycket som är kvar på kontot (tabellen jag inte fick med i denna)

 

hursom helst.. nu försöker jag få en översikt på in / ut per månad, (iofs, det har jag också lyckats med)

men samtidigt, i utgifterna ligger fondsparandet och aktiehandeln och jag vill inte ha med dem detaljerna (checkboxar vore guds gåva i diagrammet, hurray!)

 

Men för att göra detta måste jag på något sätt filtrera ut varje sak i taget, dvs, sortera efter "automatuttag" och markera manuellt alla... det är skit skitmånga och för varje månad blir det fler.

 

så har ni något förslag så jag slipper markera enskilt varje summa och skapa en "linje" med dem?

 

- Såhär ser ett kontoutdrag ut från den bank jag använder.

 

2012-01-17

12-01-17 Sjuk.ers

 

-100 2012-01-18

12-01-18 Matstället

 

-350 2012-01-19

12-01-19 Automatuttag

-100 2012-01-19

12-01-19 rehab

-270 2012-01-23

12-01-22 Automatuttag

-6 000,00 2012-01-23

12-01-23 SIBYLLAGRILLEN

-59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill importera utdraget in i Excel och få in det i ett format som du kan analysera vidare?

 

Dvs bryta upp posterna så att varje post är på en rad och därmed passar fint i en tabell?

 

Formatet tycks vara

Belopp Datum

Datum Plats

 

och då borde du vilja ha det som

Datum Plats Belopp

 

När du väl har det formatet är det enkelt att göra något, se exemplet jag bifogade i denna tråd

//eforum.idg.se/topic/338057-excel-hjalp-autofyll-inkl-blad/

alldeles nyss.

 

Bekräfta så kan jag knåpa ihop formler som tar upp dina data i formatet ovan från det du har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...