Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig eforum


Admini

Rekommendera Poster

Nya formatet på eforum är rena skiten!

 

Jag kommer inte längre åt min profil i menyn. När jag klickar på pilen (se bild) för att öppna menyn så uppdaterar sidan istället.

 

Det är sååååååå frustrerande att man blir ARRRRRRRRRG.

 

Sedan tar reklamen så mycket plats att man drunknar till slut i allt reklam.

Är det verkligen nödvändigt?

 

När jag började på eforum så sköttes det av frivilliga eldsjälar med glimten i ögat och pedagogik i hjärtat.

 

Nu är det rena skiten...

 

SKÄRP ER FÖR FAN!

post-16548-0-18188800-1348593322_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Sedan tar reklamen så mycket plats att man drunknar till slut i allt reklam.

Är det verkligen nödvändigt?

 

 

 

AdBlock plus i firefox tar hand om reklamen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med javascript, är det tillåtet fullt ut? Vill minnas att annan här med liknande problem hade NoScript installerat som störde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan tar reklamen så mycket plats att man drunknar till slut i allt reklam.

Är det verkligen nödvändigt?

 

När jag började på eforum så sköttes det av frivilliga eldsjälar med glimten i ögat och pedagogik i hjärtat.

Även om de som svarar inte får någon ersättning så kostar datorer, forumprogram, databas och internetanslutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se också denna tråd ang. utseendet: //eforum.idg.se/topic/335231-forumutseendet-har-forandrats-till-det-samre/

 

Men jag har naturligtvis full förståelse för att Eforum måste kunna finansieras, men som det är nu med utseendet och upplösning; så kan jag tycka det är mindre bra...

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AdBlock plus i firefox tar hand om reklamen.

 

 

Jag använder IE för dess mer funktionalitet, men har inga som helst dogmer för varken den ena eller den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om de som svarar inte får någon ersättning så kostar datorer, forumprogram, databas och internetanslutning.

 

 

Ja, men de kostade väl lika mycket då också, om inte mer.

De kostade faktiskt mer; all hårdvara och mjukvara kostade bra mycket mer än idag, även bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog och letade reda på IE9 i startmenyn och kollade eforum.

Klart störande med all reklam, något jag inte ser ett smack av i Chrome & FF.

Profilmenyn fungerar dock som den ska.

Har definitivt inga, av mej installerade, tillägg i IE.

 

Klen tröst för de med problem, jag vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog och letade reda på IE9 i startmenyn och kollade eforum.

Klart störande med all reklam, något jag inte ser ett smack av i Chrome & FF.

Profilmenyn fungerar dock som den ska.

Har definitivt inga, av mej installerade, tillägg i IE.

 

Klen tröst för de med problem, jag vet...

 

 

Jag kollade just eforum i FireFox och det vad samma jäv la mycket reklam och sk it... tyvärr

 

 

Chrome samma sak. Se bild

 

 

Förresten, Skulle företaget för den gula reklamen betala 4 gånger så mycket för att den förekommer 4 ggr på samma sida?

Undrar bara!

post-16548-0-18787000-1348656323_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men de kostade väl lika mycket då också, om inte mer.

De kostade faktiskt mer; all hårdvara och mjukvara kostade bra mycket mer än idag, även bredband.

Jag är inte insatt, men jag skulle inte vara förvånad om man får mindre betalt idag än för 10 år sedan för en reklamplats. Då var det ju vanligt att man fick betalt bara för att visa reklamen men numera brukar det väl behövas klick för att det ska bli något.

 

Jag kollade just eforum i FireFox och det vad samma jäv la mycket reklam och sk it... tyvärr
Det krävs ju att man installerar något som stoppar annonserna också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte insatt, men jag skulle inte vara förvånad om man får mindre betalt idag än för 10 år sedan för en reklamplats. Då var det ju vanligt att man fick betalt bara för att visa reklamen men numera brukar det väl behövas klick för att det ska bli något.

 

Det krävs ju att man installerar något som stoppar annonserna också.

 

 

FAN vad irriterande!

Jag försökte starta ny tråd i ASP men hittar inte ens Programmering, eftersom 3 tjocka banners placeras mitt i en lista med olika forum (Se bild)

 

De måste vara bra desperata när man lägger in bannerreklam mitt i en information, 2-3 gånger. Det är faktiskt kränkande och motarbetar självaste kärnan med eforum, vilket torde vara att få och ge störningsfri hjälp.

Ägarna/administratörerna borde kanske tänka på att de skjuter sig själva i foten med att vara så pass giriga.

post-16548-0-87255200-1348661924_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte starta ny tråd i ASP men hittar inte ens Programmering
Du hittade dit i alla fall när du skapade den här tråden ;)

För den är flyttad därifrån.

 

ASP: //eforum.idg.se/forum/32-asp-vbscript/

ASP.NET: //eforum.idg.se/forum/77-aspnet/

i kategorin "Webbutveckling".

 

Jag skickar ett PM till ansvarig på PC för Alla, utifall att han har missat tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hittade dit i alla fall när du skapade den här tråden ;)

För den är flyttad därifrån.

 

ASP: http://eforum.idg.se...2-asp-vbscript/

ASP.NET: //eforum.idg.se/forum/77-aspnet/

i kategorin "Webbutveckling".

 

Jag skickar ett PM till ansvarig på PC för Alla, utifall att han har missat tråden.

 

 

Hur kommer jag åt mina trådar, för under Mina Trådar så hittar jag bara en gammal tråd, men ingen av mina nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser tre trådar från i år när jag klickar på "Trådar" i mittfältet på //eforum.idg.se/user/16548-admini/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Summa summarum så är vi 2 st med ie som har problem med profil menyn medans andra med ff eller chrome inte har problem . Intressant . Jag har inte ändrat någonting utan helt plötsligt bara fått detta problem på forumet . Den tycks , menyn alltså , poppa upp och försvinna lika fort som den kommer fram samtidigt som sidan uppdateras . That`s it . Testade precis nyss . Ingen tråd/inläggs historik äldre än ett par da`r heller , såsom ovanstående .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Icke sa nicke . Det gick inte . Dom där olika knapparna kommer ju och går beroende på olika omständigheter , just kompatibilitetsknappen (långt ord) lyser med sin frånvaro på forum sidan . ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

He he . Plötsligt så va historiken tillbaka , den fanns inte där igår kväll eller tidigare idag . Intressant . Vad ska hända här näst , profilmenyn ordnar sig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en uppdatering till IE i torsdags/fredags och det är ju möjligt att Microsoft ändrade något så att forumet inte längre är helt kompatibelt med IE9.

Pröva att använda "Kompatibilitetsvyn" i IE9: http://windows.micro...rnet-Explorer-9

 

 

Jag tänker inte ändra inställningar bara för eforums skull. Ett forum byggt av dataprogrammerare borde vara anpassad och kompatibelt med standardinställningar. Den borde fungera helt utan olika ingrepp. Det är det minsta man kan begära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer jag åt mina trådar, för under Mina Trådar så hittar jag bara en gammal tråd, men ingen av mina nya?

 

 

Summa summarum så är vi 2 st med ie som har problem med profil menyn medans andra med ff eller chrome inte har problem . Intressant . Jag har inte ändrat någonting utan helt plötsligt bara fått detta problem på forumet . Den tycks , menyn alltså , poppa upp och försvinna lika fort som den kommer fram samtidigt som sidan uppdateras . That`s it . Testade precis nyss . Ingen tråd/inläggs historik äldre än ett par da`r heller , såsom ovanstående .

Jag startade upp IE för att se hur de ser ut. Lite underligt är det. När jag klickar på min profil, blinkar skärmen till, som om den uppdateras. Men det är "min profil sidan" som visas efter den har blinkat färdigt. Allt finns där.

 

För att hitta historiken klickar man på "Find my content" till vänster under bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte ändra inställningar bara för eforums skull. Ett forum byggt av dataprogrammerare borde vara anpassad och kompatibelt med standardinställningar. Den borde fungera helt utan olika ingrepp. Det är det minsta man kan begära.

Eforum har ju varit kompatibelt med IE9 fram till i fredags. Det är väl lite svårt för PC för Alla att veta i förväg vad för sorts uppdateringar Microsoft tänker släppa, lika lite som de kan ändra något på bara ett par timmar efter att det rapporteras att det är ett problem. Kompatibilitetsvyn är ju något som gäller per webbplats och det finns andra webbplatser som inte alls fungerar med IE9 och som behöver kompatibilitetsvyn för att fungera så det är inget unikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte ändra inställningar bara för eforums skull. Ett forum byggt av dataprogrammerare borde vara anpassad och kompatibelt med standardinställningar. Den borde fungera helt utan olika ingrepp. Det är det minsta man kan begära.

Jag håller med dig, men man kan väl testa diverse åtgärder i rent felsökningssyfte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pc för Alla planerar att uppgradera Eforum till den senaste versionen av IP Board, dvs forumprogrammet. Förhoppningsvis kommer detta att rätta till problemet med senaste IE-uppdateringen. Det är inte bestämt när det blir och man kommer att börja med ett annat IDG-forum som är mer likt standardutseendet för att lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...