Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra nyckel från VLK till OEM ?


PCsnubben

Rekommendera Poster

Jag köpte en gammal PC (Fujitsu Siemens Esprimo),

där de tydligen har en version av XP med en nyckel för volymlicens inlagd. (VLK)

Så att Windows Update inte fungerar.

 

Visst kan man köra ett hack för att WinUpdate ändå ska fungera...

Men jag HAR en äkta nyckel för WinXP Pro som jag vill använda.

Jag följde instruktionen här:

http://support.microsoft.com/?id=328874

Men när jag skriver in min nyckel så accepteras den inte ...

Och varje gång jag tagit bort den gamla under WPAEVENTS så är den tillbaka efter omstart...

Och det står igen att Windows är aktiverat.

 

Jag har testat ett verktyg som ska kunna göra detta, men inte fått det att fungera.

Verktyget installeras och är aktiverat, men den tar fortfarande inte emot min äkta nyckel...

http://forums.mydigitallife.info/threads/6077-VLK-and-OEMBIOS-changer

 

Nu har jag slut på ideer..

Och jag vill slippa att installera en egen OEM version helst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså en pc som verkar har suttit i ett företagsnätverk, därav VLK-licensen, eftersom bl.a. windows update är avaktiverad, som då dataansvariga har styrt istället via en server.

 

Då kan annat också vara specialkonfigurerat, kanske därför som dina försök inte fungerar.

 

Har du testat att konsulterat Microsoft support om detta?

Visst det handlar om gamla XP, men det går ju att fråga, om dom har någon lösning, för detta med VLK och byte till en vanlig OEM-licens, kanske inte bara går att göra hur som helst, då vet Microsoft om det går att göra.

 

Edit: Såg inte först att du har en Windows XP Pro nyckel, men är det en VLK- nyckel det också, eller är det en OEM- nyckel, och hur vet du att det är en VLK-nyckel i så fall, kan ha betydelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aktivera Windows XP

 

Tror inte du får nån hjälp med div hack här ;)

 

Jag behöver inte hjälp med nåt hack !

Om jag vill kan jag få det att funka med VLK nyckeln själv !

 

Men det var inte frågan!

Frågan var hur ändrar jag denna XP Pro VLK installation så att den accepterar min WinXP Pro OEM äkta nyckel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har du testat att konsulterat Microsoft support om detta?

Visst det handlar om gamla XP, men det går ju att fråga, om dom har någon lösning, för detta med VLK och byte till en vanlig OEM-licens, kanske inte bara går att göra hur som helst, då vet Microsoft om det går att göra.

 

 

Edit: Såg inte först att du har en Windows XP Pro nyckel, men är det en VLK- nyckel det också, eller är det en OEM- nyckel, och hur vet du att det är en VLK-nyckel i så fall, kan ha betydelse?

 

Tvivlar på att jag får någon hjälp från Microsoft, och om jag får det så kostar det pengar...

 

Min nyckel är en OEM som sitter ´med äkta etikett på datorn.

 

Jag får väl installera en OEM från början i värsta fall, men jag ville gärna behålla denna då jag lagt ner lite tid på att få den som jag ville...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...