Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt headset skapar problem med högtalare?


Benna

Rekommendera Poster

Hej, precis köpt ett nytt headset... vilket jag är jätteglad och nöjd med men det finns ett problem nämligen så att hörlurarna fungerar perfekt och allt men högtalarna spelar inte upp något ljud, kan man göra så att man kan både höra med hörlurarna och högtalarna?

 

Alltså att båda är på samtidigt

 

Högtalar program använder jag mig av; Realtek HD-Ljudkonfiguration och det nya headsetet jag har heter Logitech g35 gaming headset, där jag fick installera g35 programvara...

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om högtalarna kopplas bort elektriskt när du sätter i proppen för headsetet kan det ju bli knepigt..

Kanske en sådan här löser ditt problem? (i högtalaruttaget)

Hej igen, det är så att mitt nya headset använder sig av USB och mina högtalare har den där Gröna pluppen som sätts in i ett hål...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara svårt att googla på detta.. hittade nåt där man använder ljudkortets egen kontrollpanel (Ex. Realtek) för att fixa detta men även att det inte fungerade ändå osv.

 

Kanske finns det någon tredjepartsmjukvara som kan hantera det?

 

Fanns tydligen en/nån mjukvara för att man snabbt skulle kunna växla mellan headset & högtalare, alltså utan att klicka sig fram via kontrollpanelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara svårt att googla på detta.. hittade nåt där man använder ljudkortets egen kontrollpanel (Ex. Realtek) för att fixa detta men även att det inte fungerade ändå osv.

 

Kanske finns det någon tredjepartsmjukvara som kan hantera det?

 

Fanns tydligen en/nån mjukvara för att man snabbt skulle kunna växla mellan headset & högtalare, alltså utan att klicka sig fram via kontrollpanelen.

Det jag har kunnat göra är att högerklicka på ljudikonen trycka på ljud -> sedan tab uppspelning och inaktivera antingen headsetet eller högtalare beroende på vilken man vill ha.

 

Sedan kan man aktivera högtalare och använda headsetet bara för kommunkation (alltså mikrofonen)

 

Men att ha båda på samtidigt verkar vara ganska svårt att fixa... Ingen lösning än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sökt lite mer och det verkar inte gå med bara Windows inställningar utan man får använda ljudkortets kontrollpanel. VIA HD och Realtek ska ha funktion för detta.

Ett program som heter Virtual Audio Cable ska också lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sökt lite mer och det verkar inte gå med bara Windows inställningar utan man får använda ljudkortets kontrollpanel. VIA HD och Realtek ska ha funktion för detta.

Ett program som heter Virtual Audio Cable ska också lösa problemet.

Inte hittat någon lösning via kontrollpanelen osv... redan försökt med olika saker.

 

Angående programmet förstår jag inte riktigt hur man ska göra.. :/ blir det någon delay i någondera av antingen headsetet eller högtalaren ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hittat någon lösning via kontrollpanelen

Ljudkortets eller Windows?

Vilket ljudkort har du?

 

blir det någon delay

Ingen aning.

Har inte använt programmet men väl ett liknande, TotalRecorder. Dock ej för just detta ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...