Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Wii remote krånglar


iMal

Rekommendera Poster

Som rubriken säger så krånglar mina Wii kontroller. Tidigare har jag haft sådana batterier som man laddar genom att sätta in hela kontrollen i en batteristation. Men efter x antal år så blev det fel och tillslut gick det inte att ladda kontrollerna mera. Så nu spelar jag med vanliga AA-batterier istället men grejen är att de endast fungerar i ca 1-2 timmar, innan så försvinner pekaren och den blå färgen på kontrollerna börjar sakta bli mindre lysande. Nästa gång jag ska spela så går det inte ens att starta kontrollerna.

 

Så min fråga är, är kontrollerna helt körda? Känns lite jobbigt om de endast håller 1-2 timmar för att sen behöva byta/ladda upp batterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så försvinner batteritiden ganska rejält om man använder Wii Motion Plus tillbehöret. Så om du har sånt, prova att dra ut det när du inte använder kontrollen.

 

Och använder du laddningsbara aa-batterier? Prova i så fall att använda vanliga batterier och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sorts vanliga batterier använder du?

Alltså fabrikat & så?

 

Det kan ju skilja en del mellan ex. Duracell och Biltemas Ultra Green som en digitalkamera inte ens startar på.

 

Till mina WiiMote använder jag Kjells uppladdningsbara.

Tror det blev billigare att köpa DENNA än 8 st lösa batterier.

 

I nödfall IKEAS batterier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder GP Super (ej laddningsbara) och tidigare har jag provat Varta.

 

Anledningen till att jag för tillfället använder vanliga oladdningsbara batterier är för att jag vill veta om det är något fel på min kontroll eller ej innan jag köper in laddare och laddningsbara batterier.

 

Det verkar liksom som om kontrollerna enbart fungerar helt perfekt när dessa batterier är oanvända. Sen efter ca 1-2 timmar så försvinner pekaren och då kan jag enbart trycka på knapparna (då har det blå på kontrollerna försvunnit helt) och så fungerar det ett tag tills det inte går alls.

 

Det verkar inte heller som batterierna blir helt slutkörda utan det brukar finnas lite energi kvar i de, men det kanske är så det brukar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...