Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

help and support


lassegg

Rekommendera Poster

hej

 

Har av misstag raderat Help and Support i windows xp home edition

 

Har någon av er ett förslag hur man på ett enkelt sätt kan få tillbaka detta utan att köra om xp´s reparationsåtgärd?

 

Finns det någon "fix" eller liknande?

 

Tacksam för alla konkreta åtgärdsförslag utom ominstallationer och reparationer enligt Windowsmodellen

 

väl mött

 

lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! helpCtr.exe som är körfilen för help and support skall även finnas i C:\WINDOWS\system32\dllcache mappen så kopiera den o lägg in den i C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries och sen borde det fungera igen!

 

Mvh Laston

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! helpCtr.exe som är körfilen för help and support skall även finnas i C:\WINDOWS\system32\dllcache mappen så kopiera den o lägg in den i C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\binaries och sen borde det fungera igen!

 

Mvh Laston

 

 

Tack för svaret

 

helpctr.exe finns inte i dllcache-mappen och jag misstänker att även denna togs bort i samband med mitt eget misstag då även msconfig försvann men den delen trixade jag till så att den fungerar som vanligt.

 

I och för sig så vet jag inte när jag använde help and support senast, det är mycket länge sedan och det är inget större problem att leva den förutan men finns det något enkelt sätt att få tillbaka den på så må det vara hänt.

 

hälsn

 

lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...