Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

windows defender och brandvägg


MW73

Rekommendera Poster

Undrar om det är någon kan hjälpa mig och svara på om jag borde försöka inaktivera windows defender och windows brandvägg?

Jag har F-secure 2011 instalerat.

Har försökt att läsa på olika sidor och vad jag förstår så kan det vara så att olika säkerhetsprogram kan motverka varandra.

Har window 7 kanske jag ska förtydliga med.

 

Tack på för hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du F-secure antivirusprogram eller Internet Security eller något annat? För du ska förstås inte inaktivera Windows-brandväggen om du inte har någon brandvägg i F-secure. Normalt brukar antivirusprogram stänga av Defender och Windows-brandväggen under installationen om de inte längre ska användas.

 

Varje ny årsmodell av antivirusprogrammen innehåller nya funktioner för att kunna upptäcka och bekämpa de senaste typerna av skadliga program. Det är därför viktigt att varje år uppgradera till den senaste årsmodellen. F-secure 2012 har funnits i ett år så nu har F-secure 2013 kommit ut. Se till att installera den: http://www.f-secure.com/sv/web/home_se/news-info/product-news-offers/view/story/713091/F-Secure%20Internet%20Security%202013%20ger%20dig%20en%20bekymmersfri%20tillvaro%20p%C3%A5%20n%C3%A4tet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...